بابک حمیدیان در برنامه «هفت» مطرح کرد:

آموزشگاه های بازیگری بهتر از دانشکده ها کار می کنند

بابک حمیدیان از رنج‌ها گذر می‌کند

کد خبر: ۵۸۴۵۴۴
بابک حمیدیان از رنج‌ها گذر می‌کند

داستان سریال گذر از رنج‌ها، درباره ستم‌های دوران شاهنشاهی نسبت به روستاییان است.

 

تصویربرداری سریال تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی علی لدنی در شمال کشور ادامه دارد. تاکنون بازیگران مشهوری همچون بابک حمیدیان، مهران رجبی و فتحعلی بیگی در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند. این سریال قرار است از شبکه یک پخش شود.

در این سریال تلویزیونی پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، ماه‌چهره خلیلی، آزیتا ترکاشوند، نگین معتضدی، مهران رجبی، بیژن بنفشه‌خواه، حسین عابدینی، ترلان پروانه، فتحعلی بیگی، شیوا طاهری، پردیس احمدیه، مهدی بوستان‌پرور، پروین ملکی، امیر ذوالفقاری، فریبا خادمی، مهشید مرندی، غزاله رشیدی، نجات علی‌مرادی و هستی مهدوی‌فر بازی می‌کنند.

سریال گذر از رنج‌ها، داستان زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ روایت می‌کند. در این سریال پژمان بازغی نقش مهندس، پیام دهکردی نقش هدایت پسر خان، ماه‌چهره خلیلی نقش کتایون همسر هدایت و بیژن بنفشه‌خواه نقش پدر معلم را بازی می‌کنند.

علی لدنی، تهیه‌کننده سریال گذر از رنج‌ها در این باره به جام‌جم گفت: گروه در روستایی واقع در دیلمان مشغول ضبط این سریال است. بخش‌ عمده لوکیشن‌های این سریال در دیلمان، لاهیجان و روستاهای شمال است.

وی افزود: تاکنون صحنه‌های خارجی و داخلی ضبط شده است. بخش‌های تولد دنیا تصویربرداری شده و مشغول ضبط صحنه‌هایی از زندگی دنیا که مربوط به مهاجرت وی به شهر می‌شود، هستیم. همزمان با این بخش‌ها فلاش‌بک‌های گذشته را هم ضبط می‌کنیم که مربوط به سهراب و زیبا، پدر و مادر دنیاست. برای نقش دنیا از یک بازیگر ناشناس استفاده کره‌ایم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تاکنون بابک حمیدیان در نقش معلم، مهران رجبی در نقش عموغفور، فتحعلی بیگی در نقش کدخدا و ترلان پروانه جلوی دوربین رفته‌اند. هنوز بازی دیگر بازیگران اصلی شروع نشده و به احتمال زیاد آنها یک ماه دیگر مقابل دوربین می‌روند.

وی درباره استفاده از بازیگران بومی در این سریال گفت: بله، سعی کرده‌ایم ترکیب بازیگران از چهره‌های حرفه‌ای، معروف و بازیگران بومی باشد. خوشبختانه این ترکیب جواب داده است. قسمت اول این سریال را ضبط کردیم و همین قسمت نشان داده که ترکیب متفاوت بازیگران به نتیجه خوبی منتهی شده است.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: قبل از شروع تصویربرداری این سریال تلویزیونی، بخش‌هایی را در این روستا بازسازی کردیم، حتی برای صحنه‌هایی دکور هم زدیم. از آنجا که قصه در تاریخ معاصر می‌گذرد و مردم هم آن دوران را به یاد دارند، به همین دلیل باید سعی کنیم فضای سریال تداعی‌کننده آن سال‌ها باشد.

لدنی درباره این‌که چطور شد روستایی در دیلمان را انتخاب کردید، توضیح داد: در این سریال می‌خواهیم روایتگر رنج‌هایی باشیم که در گذشته به روستاییان وارد می‌شد و این‌که خان‌ها رفتار مناسبی با رعایا نداشتند. قصه در شمال ایران می‌گذرد. ما برای این سریال به دنبال یک منطقه خاص و بکر بودیم. آب و هوا و شرایط اقلیم این منطقه خوب بود، بنابراین دکورها را در این منطقه ساختیم.

وی یکی از ویژگی‌های سریال تلویزیونی را تنوع لوکیشن ذکر کرد و گفت: طبیعی است تنوع لوکیشن کار را برای گروه سخت‌تر می‌کند، اما ترجیح دادیم این سختی را به جان بخریم تا سریال جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشد. ضبط این سریال یک تا یک سال و نیم ادامه خواهد داشت.

سریال گذر از رنج‌ها درام تاریخی است و در آن زندگی یک زن از سال 1335 تا 1369 روایت می‌شود. در این سریال به تحولات ایران هم توجه می‌شود. فیلمنامه این سریال را فریدون حسن‌پور نوشته و نگارش حدود سه سال طول کشیده است.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح گریم: حسین صالحیان و مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: مهدی بوستان.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها