وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی در مرحله کارشناسی است، تصریح کرد: قرار نیست پزشک عمومی به کار تخصصی رادیولوژیست‌ها ورود کند.
کد خبر: ۵۸۰۷۳۲
پاسخ وزیر بهداشت به اعتراض رادیولوژیست‌ها

به گزارش مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در خصوص اعتراض رادیولوژیست ها نسیت به انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی، گفت: در تمام دنیا برخی از تصویربرداری های پزشکی و سونوگرافی ها را تکنسین ها انجام می دهند و دیگر یک بیمار برای انجام این کار ساده کیلومترها دورتر از محل زندگی اش نمی رود.

وی افزود: ولی در برخی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور ما که همه روزه رادیولوژیست در بیمارستان حضور ندارد گاهی یک زن باردار یا یک بیمار دست و پا شکسته را برای این کار، به رغم وجود پزشک عمومی در منطقه، به مراکز استان ها می فرستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: سخن ما این بود که در چنین شرایطی با ایجاد یک سری آموزش های ساده می توان از پزشکان عمومی برای این کار کمک گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد، اظهار داشت: این کار با بهره گیری از تخصص رادیولوژیست ها منافات ندارد، زیرا برخی از تصویربرداری های تخصصی را طبیعی است که این افراد باید انجام دهند و کار پزشک عمومی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها