شادباش

آغاز جشن بندگی

امروز آغاز جشن زندگی و بندگی در درگاه الهی است. آغاز ماه ریزش رحمت و برکت الهی، ماه بارش مهر و عطوفت و مهربانی است. ماه ضیافت و مهمانی. ماه تهذیب و خودسازی است. ماه نیل به قرب الهی، ماه بهره‌مندی از فضائلی که آخرین نسخه آن سعادت و بهروزی و نیل به خوشبختی جاودانه است.
کد خبر: ۵۷۸۱۰۹

امروز آغاز ماه رمضان، ماه قرآن، ماه بندگی و دل سپردن به مبدأ هستی و دارایی خویش است.

رمضان ماه بندگی، ماه دعا و نیایش و رهایی تن از اسارت و خواهش‌های درونی است؛ ماهی که آرامش قلبی دستاورد حضور دل‌های پاک به درگاه ایزدی است. خوشا آنان که دل به کوی او می‌سپارند و سعادتی به پهنای دنیا و آخرت توشه راه خود می‌کنند.

زمزمه مناجات سحرگاه امروز همچون سفره افطار آن، ترنم همه زیبایی‌هاست. امروز آغاز ماه خداست. وقت بخشیدن و صاف شدن دل‌هاست، ماه همدلی با بندگان خداست. باید فرصت را مغتنم شمرد برای بندگی، دعا و نیایش و تلاوت آیات نورانی، برای تهجد و شب‌زنده‌داری، اینک باید دست به دعا برداشت و از خدا خواست تا روزه ما را از روزه روزه‌داران و قیام و نماز ما را همانند نماز نمازگزاران قرار دهد. او ما را از خواب غفلت بیدار کند و راه و رسم زندگی به ما بیاموزد، جوانمرد باشیم و به بیراهه نرویم. او گناهان ما را به بزرگی و رحمانیت خود ببخشاید و هیچ بخشنده‌ای مثل او نخواهد بود.

ما از امروز به شکوه کرامت او دل بسته‌ایم؛ الهی که او ما را در راه خود پایدار نگاه دارد.

محمد خامه‌یار / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها