کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان: بازی سخت ما جلوی ایران است

ایران شگفتی آفرین لیگ جهانی

بازی کردن در مقابل این تیم در تهران در حالی که هزاران تماشاگر سالن مسابقه را به یک تنور آتشین و داغ برای حریفان تبدیل می کنند، بسیار سخت است.
کد خبر: ۵۷۷۸۷۷
ایران شگفتی آفرین لیگ جهانی


به گزارش سایت فدراسیون والیبال؛ تیم ملی والیبال ایران ساعت۲۱روزهای جمعه وشنبه آینده درهفته پایانی گروه B لیگ جهانی والیبال میزبان تیم ملی آلمان است.
این دیدار برای تیم ملی والیبال آلمان از حساسیت زیادی برخوردار است زیرا این تیم اگر بتواند شش امتیاز از تیم ملی ایران به عنوان تیم شگفتی ساز این رقابت ها بدست آورد، به مرحله بعد صعود می کند.
یوخن شوپس درآستانه سفربه تهران در گفت وگو باایرنا در باره تیم ملی والیبال ایران گفت:والیبال ایران درسال های اخیررشد قابل توجهی داشته است ونسبت به سال گذشته که دریک مسابقه دوستانه با این تیم در لهستان دیدار کردیم مسیر رشد را با موفقیت خیره کننده ای طی کرده است.
کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان نقش وعملکرد خولیو ولاسکو مربی آرژانتینی والیبال ایران را دراین موفقیت ها تعیین کننده دانست وگفت:نتایج تیم ایران در لیگ جهانی که با هدایت ولاسکو بدست آمده بسیار دور از انتظار و شاید بتوان گفت شگفتی آفرین بوده است.
شوپس درمورد تیم ملی والیبال آلمان نیز گفت که این تیم چهره ای جوان به خود گرفته و با ایجاد تغییراتی در سبک و شیوه بازی پا به مسابقات لیگ جهانی گذاشته اما به رغم این تغییرات اساسی نتایج قابل قبولی بدست آورده است.
وی درعین حال وارد آوردن فشار مضاعف به تیم خود در شرایط فعلی را درست ندانست و افزود: نمی خواهیم کار را برای خودمان سخت کرده و فشار مضاعف به تیم وارد کنیم.
شوپس که به همراه دیگر ملی پوشان والیبال آلمان مسابقه اخیر خود را در مقابل تیم قدرتمند روسیه دربازی خانگی با یک پیروزی و یک شکست پشت سر گذاشته است،خاطرنشان کرد:ما تیمی هستیم که مسیر بهتر شدن را در پیش گرفته و هفته به هفته گام های موفقی برداشته ایم و امیدواریم این روند در هفته آخر نیز ادامه داشته و با پیروزی مسابقات را به پایان برسانیم.
کاپیتان والیبال آلمان درمورد نقطه قوت تیم ایران گفت:بازیکنان ایران ازلحاظ تاکتیکی وکار دفاعی بسیار خوب هستند،ضمن اینکه در حمله نیز کمتر اشتباه کرده و توپ را خوب دریافت می کنند.
شوپس با اشاره به پیروزی اخیر تیم ملی ایران در مقابل تیم قدرتمند کوبا در هاوانا، گفت:بازی در مقابل تیم ایران مانند مسابقه با یک دیوار لاستیکی است که هرچه توپ ارسال می کنیم به صورت اتوماتیک به طرف خود ما باز می گردد و بازی با این تیم را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت.
کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان تماشاگران مشتاق ایرانی را دیگر نقطه قوت والیبال ایران دانست و افزود:آنچه در تماشای فیلم دو دیدار داخلی این تیم در مقابل صربستان توجه ما را به خود جلب کرده است حضور بی شمار تماشاگران پرشور ایرانی است که سالن مسابقه را به یک تنور سوزان برای حریفان تبدیل کرده و کار را برای حریفان بسیار سخت و طاقت فرسا می کند.
شوپس با بیان اینکه آماده سازی برای مسابقه درچنین فضایی برای هرتیمی بسیار سخت است،گفت: من فکر می کنم گرمای هوای تهران نیز برای ما کار را مشکل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تیم آلمان سه شنبه شب ازفرانکفورت عازم تهران خواهد شد،افزود: به احتمال زیاد ما دو جلسه تمرین در سالن محل مسابقه برای آشنا شدن با شرایط سالن انجام خواهیم داد اما هرچقدر هم فیلم بازی های ایران رانگاه کنیم،برای مقابله با فضای مسابقه با حضور تماشاگران مشتاق ایرانی کاری نمی توانیم بکنیم.
شوپس در عین حال این نکته را مورد اشاره قرار داد که ملی پوشان آلمان بدون فشار و استرس وارد مسابقه با ایران خواهند شد زیرا هدف اصلی آنها آشنا شدن این تیم با لیگ جهانی بود که این مسیر به خوبی تا امروز طی شده است.
وی افزود:البته منظور من از این حرف این نیست که هدف ما حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی نباشد و تاکید می کنم که ما تمام کوشش خود را برای رسیدن به هدف انجام خواهیم داد اما این کار بدون فشار و استرس انجام می شود.
وی گفت:تیم ملی آلمان در رتبه دهم والیبال جهان قرار دارد و هدف این است که در دراز مدت به رده های بالاتر صعود کنیم.
لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۳ با حضور ۱۸ تیم در سه گروه ۶ تیمی برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران با تیم های روسیه،ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان در گروه B این رقابت ها قرار دارد.
ایران در این دور از رقابت ها میزبان تیم های ملی صربستان و آلمان بوده و در مقابل کوبا، ایتالیا و روسیه میهمان بوده است.
صعود به مرحله نهایی این رقابت ها نیز به این صورت خواهد بود که از گروه‌های اول و دوم ۲ تیم برتربه همراه بهترین تیم گروه سوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند که با تیم میزبان یعنی آرژانتین، ۶ تیم مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را تشکیل می دهند.
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه سال ۹۲(۱۷ تا ۲۱ جولای ۲۰۱۳) برگزار خواهد شد.
دریک هفته مانده به پایان رقابت های گروه B، تیم های ایتالیا و روسیه با کسب ۱۹ امتیاز از ۱۰ بازی کار خود را به پایان رسانده و گام به مرحله نهایی گذاشته اند.
صربستان با ۱۶امتیاز از ۱۰بازی و آلمان و ایران به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ امتیاز از ۸ بازی در رده های سوم تا پنج هستند که نتیجه دو دیدار هفته پایانی می تواند در معرفی نهایی تیم سوم گروه بسیار تعیین کننده باشد.
کوبا نیز با کسب ۴ امتیاز از ۱۰ بازی به کار خود در این دوره از رقابت ها پایان داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدرضان.ن((دادا))
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
۰
۰
ایكاش ایكاش ایكاش ایكاش ایكاش..............................................................................................................................................با روسیه الان بازی میكردیم!!!!!!!!!!!!! اونوقت الان ما باید جای این تیم به دور بعد میرفتیم. هرچند الانم مدیون ماست و الا آلمان باید جای این تیم میرفت دور بعد.
حیف 100حیف كه داور بازی با ایتالیا مارو بازوند ایكاش بازی اول با كوبا مثل بازی دوم با 3امتیاز برنده میشدیم.
بدون سر سوزن شك و تردید و چون من ایرانیم این حرفو میزنم نه ! رك بگم اگه میرفتیم دور بعد راحت جزو 3تیم اول بودیم و 100% رو سكو می رفتیم.
اما حیف حیف حیف..........................................................................

نیازمندی ها