اسپانیا در یک بازی هجومی 10 گل به تاهیتی زد

برزیل ـ ایتالیا؛ جدال برای صدرنشینی

فارغ از درگیری‌های خیابانی مردم فقیر برزیل با نیروهای امنیتی که دلیلش مخارج بالای میزبانی جام جهانی 2014 عنوان شده، فوتبالدوستان سراسر دنیا این روزها شاهد بازی‌های زیبایی در جام کنفدراسیون‌ها هستند.
کد خبر: ۵۷۳۰۳۶

مرحله گروهی این تورنمنت امشب و فرداشب با انجام چهار دیدار در گروه‌های A و B به پایان می‌رسد که در این میان بدون شک همه نگاه‌ها به دیدار حساس برزیل و ایتالیاست؛ دو تیمی که با پنج و چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام جهانی هستند و دو بار هم در سال‌های 1970 و 1994 برگزارکننده فینال این جام بوده‌اند.

سوای آن دو بازی خاطره‌انگیز، برزیل و ایتالیا 12 بار دیگر هم با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که در مجموع طلایی‌پوشان هفت پیروزی و لاجوردی‌پوشان پنج پیروزی به دست آورده‌اند.

هر چند هر دو تیم برزیل و ایتالیا با پیروزی بر مکزیک و ژاپن در دو بازی قبلی خود، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها را به دست آورده‌اند، اما نکته‌ای که حساسیت بازی امشب این دو تیم را دوچندان می‌کند، رقابت برای صدرنشینی است.

هم‌اکنون برزیل با شش امتیاز و تفاضل گل 5+ در صدر است و ایتالیا با همین امتیاز و تفاضل 2+ در رده دوم قرار دارد. این بدان معناست که برزیلی‌ها با یک تساوی هم صدرنشین باقی خواهند ماند، اما ایتالیا برای اول شدن حتما باید برزیل را در حضور 52 هزار تماشاگر طلایی‌پوش ورزشگاه آرنا فونته نوا شهر سالوادور شکست بدهد. اهمیت صدرنشینی در این گروه در مرحله نیمه نهایی خود را نشان می‌دهد، چرا که تیم دوم این گروه به احتمال فراوان برای صعود به فینال باید به مصاف اسپانیای قدرتمند برود.

اسپانیایی‌‌ها که در روز نخست مقابل اروگوئه به برتری 2 بر یک رسیدند، بامداد دیروز با زدن ده گل به تیم ضعیف تاهیتی، یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود را به دست آوردند. در این مسابقه که در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد، فرناندو تورس (5، 33، 57 و 79)، داوید ویا (39، 49، 64)، داوید سیلوا (31 و 89) و خوآن ماتا (66) گل‌های اسپانیا را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی این گروه هم اروگوئه با نتیجه 2 بر یک نیجریه را از پیش‌رو برداشت تا شانس خود را برای صعود به مرحله نیمه نهایی افزایش دهد.

دیدار امشب دو تیم برزیل و ایتالیا ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود و همزمان با آن دو تیم ژاپن و مکزیک هم در دیداری تشریفاتی به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها