عنایتی:برتری برابر کره جنوبی شوک است

صعود به جام جهانی از متلک های مردم نجات مان می دهد

رضا عنایتی درباره تیم ملی معتقد است اگر ایران به جام جهانی صعود کند شوک بزرگی به فوتبال وارد می‌شود تا دیگر از دست متلک‌های مردم خلاص شود.
کد خبر: ۵۷۱۴۹۵
صعود به جام جهانی از متلک های مردم نجات مان می دهد

رضا عنایتی که به تازگی به صبای قم پیوسته بعد از پشت سر گذاشتن فصل تقریبا کابوس‌وار در مس کرمان انگیزه‌ی بالایی برای بازگشت به اوج دارد. بازیکن 37 ساله‌ای که در استقلال به مقام آقای گلی لیگ رسید . او درباره تیم ملی معتقد است اگر ایران به جام جهانی صعود کند شوک بزرگی به فوتبال وارد می‌شود تا دیگر از دست متلک‌های مردم خلاص شود.

ایران یک بازی بسیار حساس مقابل کره جنوبی دارد و در صورت کسب یک مساوی هم به احتمال زیاد به جام جهانی صعود می‌کند.

ما در دو بازی آخر تیم ملی متفاوتی بودیم. بازیکنان همه هم‌قسم شده بودند. از طرفی هم نمی‌شد از لحاظ تاکتیکی کاری برای این تیم کرد و فقط به بازیکنان روحیه دادند تا انگیزه‌شان بالا برود. اکنون نیز با توجه به صحبت‌های سرمربی کره که معلوم نشد در چه بعدی و چه دلیلی داشت انگیزه‌ی بازیکنان بیشتر شده است.

* به اعتقاد بسیاری، صحبت‌های آقای "چوی" با هدف ایجاد جنگ روانی است.

در جنگ روانی دو بحث داریم؛ یکی این‌که طرف با روان فوتبالیست ما بازی کند و ما نقاط مثبت کار را نبینیم و با عجله بخواهیم خودمان را ثابت کنیم که در این مواقع همه چیز خراب می‌شود. اما در بعد دیگر می‌توانیم با خونسردی تمام در زمین جواب آنها را بدهیم. البته کی‌روش پیش از بازی جواب محکمی به کره‌ای‌ها داد که امیدوارم باعث نشود تمرکز بازیکنان در زمین کاهش یابد. خودمان بگویم جشن گرفتن در کره واقعا حال می‌دهد! ما می‌توانیم با یک مساوی یا حتی برد خوب جشن صعود بگیریم. بازیکنان توانایی‌اش را دارند و ثابت کرده‌اند همیشه در شرایط سخت به معنای واقعی ایرانی بوده‌اند.

* خودتان با کره بازی کرده‌اید، آیا شرایط فعلی این تیم با چهار سال پیش تفاوت دارد؟

من در جام ملت‌های آسیا دو بار روبه‌روی کره بازی کردم اما الان کل تیمشان عوض شده است. کره‌ای‌ها چهار سال پیش دست به یک کار وحشتناک زدند و با نگه داشتن تمام اعضای فدراسیون و تیمشان برای مقدماتی جام جهانی برنامه‌ریزی کردند. حتی دیدید که جام ملت‌های آسیا را هم راحت از دست دادند و تمام تیمشان را روی 22-21 سال بستند و الان با آمادگی کامل به جام جهانی رفته‌اند. آنها برای آینده برنامه داشتند. مثل ما نبودند که یک کارشناس بگوید تیم ملی نباید باتجربه باشد، دیگری بگوید باید جوان‌گرایی کنیم. به اعتقادم وقتی زیرساخت و برنامه نداشته باشیم هرکسی یک حرف می‌زند. ترکیب تجربه و نیروی جوانی بازده بیشتری دارد اما در ایران فقط حرف و حرف. کارشناسی یک سال صحبت می‌ کند و آخرش هم نمی‌فهمی چه گفت؛ چون دیدگاهش را بدون فکر و تحلیل مطرح می‌کند.

* پیش‌بینی‌تان از نتیجه بازی ایران و کره چیست؟

نمی‌دانم بازی چند چند می‌شود اما حتما باید ببریم. صعود به جام جهانی شوک بزرگی به فوتبال ما خواهد بود. دیگر خسته شده‌ایم از بس که در خیابان متلک خوردیم. مدام به ما می‌گویند پول مفت می‌گیرید. البته حق دارند. تیم ملی ما چند سالی است که نتیجه نگرفته و ما هم مقابل مردم تنها سرمان را پایین می‌اندازیم و این متلک‌ها را تحمل می‌کنیم. اما امیدوارم تیم ملی به جام جهانی صعود کند و ما دیگر شاهد صندلی‌های خالی استادیوم‌ها نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها