حقیقت امر چیست ؟

گزارش آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی منتشر شد که باردیگر مجموعه برخی کشورهای اروپایی ، آمریکا، صهیونیست‌ها ضمن تکرار ادعاهای واهی گذشته نگرانی خود را از دست یابی ایران به بمب هسته‌ای ابزار داشتند.
کد خبر: ۵۶۵۹۷۲
حقیقت امر چیست ؟

آمانو در حالی در کنار اذعان به استمرار پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و شکست تحریم‌ها و تهدیدات غرب ادعاهای واهی درباره لزوم اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران در حالی که جمهوری اسلامی عضو آن نیست و هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد را تکرار کرده است که این سوال همچنان مطرح است که به رغم اعتراف جهانی به صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران غرب ادعای احتمال دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را مطرح می‌کند؟ چرا غرب از کوچکترین پیشرفت هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند و با هوچی گری طرح چالش آفرینی در قبال ایران را اجرا می‌کند؟

در پاسخ به این پرسش‌ها پیش از هر چیز این امر مورد تأکید است که غربی‌ها و صهیونیست‌ها به خوبی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران آگاه هستند چنانکه دستگاه‌های اطلاعاتی آنها نیز به این امر اذعان کرده‌اند.

در این شرایط هوچی گری آنها درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را باید فراتر از مقوله جلوگیری از دست یابی ایران به دانش هسته‌ای دانست.

آنچه غرب و صهیونیست‌ها از آن با عنوان بمب هسته‌ای ایرانی یاد می‌کنند با آنچه جهان از بمب هسته‌ای بر می‌شمارد که در چارچوب‌های فیزیکی و علمی می‌گنجد تفاوت‌های گسترده‌ای دارد.

دستیابی به دانش هسته‌ای بر اساس اصول علمی در صحنه جهانی امری طبیعی قلمداد می‌شود چنانکه بسیاری از کشورها نیز به این امر دست یافته‌اند.

نکته مهم و انحصاری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران آن است که ملت ایران با تکیه بر اراده داخلی و تکیه بر فرهنگ مقاومت توانسته‌اند به این پیشرفت‌ها دست یابند. فرهنگی که بر اساس آن تسلیم شدن در برابر زیاده خواهی‌های نظام سلطه معنایی ندارد و ملت برای رسیدن به حقوق خویش با وحدت و تکیه بر فرهنگ مقاومت برای پیشرفت و توسعه کشور گام بر می دارد.

این فرهنگ در کنار دستاوردهای داخلی موجب شده تا در صحنه بین الملل نیز ایران به عنوان الگویی برای دست یابی ملت‌ها به حقوقشان در برابر تهدیدات نظام سلطه معرفی گردد. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که بمب هسته‌ای که غرب از آن سخن می‌گوید الگو شدن مقاومت هسته‌ای ایران در معادلات جهانی است که طومار بسیاری از سلطه گری‌های غرب را در هم خواهد پیچید.

با توجه به این شرایط است که این روزها مشاهده می‌شود که از یک سو غربی‌ها از جمله آمریکایی‌ها به تشدید تحریم‌ها علیه ایران مبادرت می‌ورزند و از سوی دیگر در فضاسازی رسانه‌ای به دنبال ایجاد فضای غبارآلود در صحنه داخلی ایران برای تغییر دادن مسیر ملت ایران از مقاومت به جاده سازش می‌باشد . حقیقت امر آن است که بمب هسته‌ای ایران اراده و مقاومت ملت ایران است که با تکیه بر وحدت و یکپارچگی ملی برای تحقق حقوق خویش گام بر می‌دارد  که هراس نظام سلطه را به همراه داشته است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها