جدایی طلبان استقلال کجا می روند؟

سرنوشت نامعلوم ستاره های ناراضی استقلال

شاهرخی: به نقش نکونام در تیم ملی امیدوارم

تمام استرس های بزرگ کردن قطر

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: در دیدار مقابل قطر نقش کاپیتان تیم ملی بیشتر از سرمربی تیم ملی است.
کد خبر: ۵۶۵۳۴۸
تمام استرس های بزرگ کردن قطر

همایون شاهرخی  با اشاره به شکست تیم ملی در دیدار تدارکاتی مقابل عمان گفت: این شکست نمی‌تواند عاملی برای سنجش تیم ملی قلمداد شود بلکه کادر فنی از دیدار تدارکاتی مقابل عمان به دنبال برطرف کردن ابهامات خود و میدان دادن به جوانان است. به همین دلیل نمی‌توان گفت با توجه به اینکه ما مقابل عمان شکست خوردیم تیم ملی ضعیف بود.

وی ادامه داد: کارلوس کروش به عنوان سرمربی تیم ملی در صدد بود تا با انجام بازی تدارکاتی مقابل عمان شناخت بیشتری از توانایی‌ها و آمادگی بازیکنان تیم ملی پیدا کند. ضمن اینکه اکثر بازیکنان اصلی تیم ملی در دیدار مقابل عمان غایب بودند به همین دلیل نباید این شکست را بیش از حد بزرگ کنیم. ما 3 بازی حساس از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی داریم که باید دست به دست هم دهیم و به تیم ملی کمک کنیم تا در این 3 دیدار موفق ظاهر شود.

سرمربی اسبق تیم ملی با بیان اینکه در برهه کنونی باید دشمنی‌ها را کنار گذاشت و فقط به فکر کمک به تیم ملی بود گفت: دیگر نباید به اسم‌ها توجه کنیم و هدفمان باید حمایت از تیم ملی باشد تا انشاءالله با صعود تیم ملی به جام جهانی شادی را برای مردم کشور به ارمغان بیاوریم که یک رکن اصلی محسوب می‌شود.

شاهرخی در خصوص اینکه در گذشته نسبت به عملکرد تیم ملی انتقاد می‌کرد اما اکنون موضع او تغییر کرده و از تیم ملی حمایت می‌کند گفت: در آن مقطع هم که تیم ملی را نقد می‌کردم بدون حب و بغض بود و اگر حرفی می‌زدم برای این بود که دلم برای تیم ملی می‌سوخت. باید توجه داشت اگر تیم ملی موفقیتی را به دست می‌آورد برای کل مردم است و اگر هم شکستی داشته باشد برای همه است.

وی افزود: انشاءالله اگر توانستیم به جام جهانی برویم بسیار خوب خواهد بود و اگر هم خدایی ناکرده جام جهانی نرفتیم دنیا به آخر نرسیده است. فوتبال همیشه خواهد بود و ما باید از گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم تا موفق‌تر ظاهر شویم.

سرمربی اسبق تیم ملی با اشاره به کسب نتایج لازم در دیدارهای گذشته تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گفت: این موضوع باید به دقت ارزیابی شود و با آنالیز کافی باید خود را برای 3 بازی آینده آمده کنیم. ما در فوتبال کشورمان جوانانی داریم که می‌توانیم با استفاده از آنها روزهای خوبی را برای فوتبال کشورمان رقم بزنیم.

شاهرخی در خصوص اینکه اگر تیم ملی نتواند در دیدار مقابل قطر به پیروزی برسد شرایط برای صعود به جام جهانی بسیار ضعیف خواهد شد گفت: بله یک قانون نانوشته در فوتبال وجود دارد و آن اینکه بهترین تاکتیک ایجاد اتحاد در بین بازیکنان و اعضای کادر فنی است. ما از نظر نفرات برتر از قطر هستیم، تجربه‌ سال ها کار من در امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس این را به من می‌گوید اما آنها توانسته‌اند با مدیریت خوب کاستی‌های خود را پوشش دهند.‌ آنها از نظر باشگاه‌ها پیشرفت خوبی داشتند و ما در این حوزه‌ها درجا زدیم آن هم به دلیل خود‌محوری‌ها و خودشیفتگی‌هایی بود که در مدیریت کلان ورزش به وجود آمد.

وی افزود: در دیدار مقابل قطر برای ایجاد دوستی و همدلی در تیم نقش کاپیتان تیم ملی بسیار تعیین‌کننده است تا بتواند تیم را در اصطلاح جمع و جور کند. کاپیتان تیم ملی می‌تواند رابط خوبی بین کادر فنی و بازیکنان باشد و در طول 90 دقیقه حتی نقش مهمتری از مربی در داخل زمین داشته باشد. البته باید هوای گرم قطر و همینطور شرایط میزبانی حریف را نیز در نظر گرفت. در کل سال ها تجربه مربیگری و کاپیتانی خودم در فوتبال کشور این را به من می‌گوید که کاپیتان تیم ملی در دیدار مقابل قطر می‌تواند با هدایت خود در داخل زمین در نقش یک سرمربی ظاهر شود.

شاهرخی با بیان اینکه نباید قطر را بزرگ کرد گفت: اگر ما بخواهیم تیم قطر را با مصاحبه‌ها و مطالب خود بزرگ کنیم این خود به تیم استرس وارد می‌کند به مانند کسی که می‌خواهد گواهینامه رانندگی بگیرد و اطرافیان دائما با حرف های خود به وی استرس بیشتری وارد کنند. این باعث می‌شود او هول کرده و ترمز و کلاژ را اشتباهی بگیرد و در نهایت تصادف کند. ما باید تیم ملی را از همه لحاظ آماده کنیم تا 90 دقیقه جنگنده مقابل قطر بازی کرده و پیروز شود. در این بین مربیان، بازیکنان، رسانه‌ها و مردم می‌توانند با حمایت خود شوک مثبتی به تیم ملی بدهند تا در نهایت بازیکنان با یک آرامشی به میدان بروند.

سرمربی اسبق تیم ملی اضافه کرد: همه می‌دانند فوتبال ما در چه وضعیتی قرار دارد اما الان هم دیگر جای انتقاد نیست اعتقادم بر این است که تیم ملی می‌تواند مقابل قطر به پیروزی برسد، همانطور که در بالا اشاره کردم نقش کاپیتان تیم ملی در به دست آوردن 3 امتیاز این دیدار بسیار مهم است و به نظر من جواد نکونام این درایت را دارد.

وی افزود: برای حضور در جام جهانی 2006 آلمان اتحاد خیلی خوبی بین اعضای تیم ملی و اهالی فوتبال به وجود آمده بود و حتی دیدید که وحید هاشمیان به تیم ملی آمد و در نهایت یکی از عوامل صعود تیم ملی به جام جهانی بود. نباید از تیم‌هایی مانند قطر بت بسازیم اگرعیب‌های خودمان را برطرف کنیم می‌توانیم مقابل آنها پیروز شویم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها