کشک و بادمجان، هم یک غذای ساده است و هم می‌توانید به عنوان پیش غذا از آن استفاده کنید؛ در هر حال غذایی است خوشمزه و لذیذ که بسیاری از خانواده‌های ایرانی از خوردن آن لذت می‌برند.
کد خبر: ۵۶۴۱۸۴

اگر می‌خواهید این غذای ساده را تهیه کنید اول باید کدو و بادمجان را تهیه کرده و آنها را پوست بکنید. البته می‌توانید هم از کدو و هم از بادمجان یا از یکی از آنها به تنهایی برای پخت غذا استفاده کنید. آنها را پس از پوست کندن از طول ورقه ورقه کنید و داخل روغن بیندازید تا سرخ شود.

وقتی کدو و بادمجان‌ها سرخ شد، متناسب با تعداد آنها، چند عدد پیاز را خلالی خرد و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. مقداری هم زردچوبه داخل پیاز داغ بریزید. حالا کدو و بادمجان‌ها را روی پیاز داغ بچینید و کمی آب به غذا اضافه کنید. بگذارید مواد به آرامی بپزد. البته فلفل و نمک هم یادتان نرود و به اندازه مورد نیاز، روی غذا بریزید. در مرحله آخر می‌توانید مقداری گردو که ریز و خرد شده است، روی غذا ریخته و با کشک آن را تزئین کنید.

در صورتی که از طعم گردو خوشتان نمی‌آید، آن را حذف کنید و فقط کشک را روی کدو و بادمجان‌ها بریزید. این غذای ساده و خوش طعم را می‌توانید همراه با نان و سبزی میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها