فیصل در دیدار با صالحی:

عربستان خواهان روابط برادرانه با ایران است

وزیران امور خارجه ایران و عربستان درباره روابط دوجانبه دوکشور همچنین اوضاع سوریه و عراق گفتگو کردند.فیصل در این دیدار گفت:ما علاقه‌مندیم روابط مبتنی بر منافع مشترک و برادری بنا گردد.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۱
عربستان خواهان روابط برادرانه با ایران است

دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی همتای سعودی خود و برای شرکت در اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی در خصوص بحران کشور مالی و رایزنی پیرامون مسائل منطقه ای و دیگر موضوعات مورد علاقه به جده سفر کرده است، یکشنبه شب با سعود الفیصل همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که موضوعات مربوط به روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، صالحی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش  و تقویت مناسبات و  افزایش همکاری با کشورهای منطقه به وی‍ژه همسایگا ن را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزایش تماسها و استمرار رایزنیها بین مقامات و مسئولین دو کشور در حوزه های مختلف مورد علاقه و توجه طرفین را در هموار کردن بسترهای همکاری و رفع موانع بر سر راه گسترش روابط، سازنده و تاثیر گذار دانست.

وی همکاری دو کشور تاثیر گذار در منطقه را در جهت منافع دو کشور و دیگر کشورهای منطقه و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس بعنوان شریان حیاتی کشورهای این منطقه توصیف کرد و امنیت کشورهای منطقه را در هم تنیده و در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه دانست.

صالحی با تشریح تلاشهای بی شائبه جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به حل و فصل بحرانهای منطقه ای و کاهش آلام و مشکلات مردم منطقه، تلاشها و مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه به وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌ژه سوریه، بحرین و عراق را خاطر نشان ساخت.

وی با طبیعی توصیف کردن وجود برخی اختلاف نظرها میان کشورها در خصوص مسائل منطقه ای، ضرورت تمرکز بر سرمایه گذاری در مشترکات و منافع متقابل به منظور حرکت در جهت نزدیکی و تقارب مواضع را یادآور شد.

سعود الفیصل نیز در این دیدار ایران و عربستان را دو کشور مهم منطقه خواند و گفت:عربستان همواره برای ایران طلب خیر می کند.

وی تصریح کرد: همواره تاکید کرده‌ایم که ایران کشور بزرگی است که دارای جایگاه در جهان اسلام و جهان است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: ما علاقه‌مندیم روابط مبتنی بر منافع مشترک و برادری بنا گردد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید تقوی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
۰
۰
والا خدا از كار این عربها فقط سر در میاره یه روز حاجی ها رو قتل عام میكنند یه روز حمایت از خلیج عربی یه روز از ترس ایران میرن میلیاردی اسلحه و تجهیزات نظامی میخرن حالا هم كه میخوان روابط برادرانه باشه 124000رسول خدا رو هم هاج واج كردن اقای صالحی هم انجا طرف مقابل در اغوش میكشه كه انگار سال ها برادرند واقعا بابا بخدا به این عرب ها زیاد رو ندین.با تشكر

نیازمندی ها