احمدی نژاد در مراسم نواختن زنگ خلیج فارس:

روز خلیج فارس فرصتی برای تاکید بر دوستی هاست

رییس جمهور در همایش بین المللی فرهنگی و گردشگری خلیج فارس؛

بدخواهان و دشمنان اگر به عظمت ایران بنگرند از رفتار خود پشیمان خواهند شد

رییس جمهور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس را تاکید بر فرهنگ انسانی ، صلح دوستی و عدالت جویی ملت ایران دانست و گفت: اگر امروز کسانی در ذهنشان تغییر در اسامی جغرافیا را دارند،‌باید یکبار دیگر نقشه منطقه و جایگاه ایران را مشاهده کرده و سپس سخن بگویند چرا که مطمئناً اگر آنان بار دیگر به عظمت ایران بنگرند از گفته خود پشیمان خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۸۶۷۹
بدخواهان و دشمنان اگر به عظمت ایران بنگرند از رفتار خود پشیمان خواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه شنبه) در همایش بین المللی فرهنگی و گردشگری خلیج فارس که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملی خلیج فارس به ملت ایران گفت: نامگذاری های تاریخی محصول دو عامل تمدن و اقتدار بوده و اینطور نیست که به یکباره نامی برای منطقه ای گذاشته شود، بخصوص اسامی جغرافیایی محصول اقتدار و تمدن بوده و امروز روشن است که در طول تاریخ در منطقه و این خطه مدنیت و اقتدار در اختیار چه کسی قرار داشته است.

رییس جمهور تصریح کرد: گرچه مستکبران، بدخواهان و استعمارگران علاقه مند هستند تا با طرح موضوعاتی در خصوص تغییر اسامی جغرافیایی دغدغه خاطر و نگرانی ایجاد کنند، اما ما هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مطمئناً برخی که در گوشه و کنار حرف هایی بزرگ تر از دهان خود در خصوص تغییر اسامی تاریخی مناطق جغرافایی می زنند بخوبی می دانند که هر اقدامی در این مسیر با شکست و ننگ ابدی همراه خواهد بود، گفت: سرزمین ایران یک جغرافیا، نژاد و تعصب قومی نیست، بلکه ایران یک تاریخ، تمدن و فرهنگ است و هر کجا که ویژگی های فرهنگ و تمدن ایران در آن حضور داشته باشد، آنها ایران است.

رییس جمهور تاکید کرد: نامگذاری روز ملی خلیج فارس در حقیقت تاکید بر فرهنگ و تمدن انسانی، الهی، عدالت جویی و صلح خواهی ملت ایران است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در طول تاریخ کسانی با خیال تسلط بر منطقه اقداماتی در جهت اخلال در امنیت منطقه کرده اند، اظهار داشت: عظمت، همت و ایمان ملت ایران، همه اقدامات مستکبران و بدخواهان ملت ها را به زباله دانی تاریخ فرستاده است و عزت و استقلال ایران باقی ماند و برای همیشه نیز باقی خواهد ماند.

رییس جمهور با بیان اینکه لازم می دانم به برخی کشورهای منطقه توصیه و نصحیتی داشته باشم تصریح کرد: مدنیت ، انسانیت، تمدن و عزت و استقلال هرگز از کنار درآمدهای مفت نفتی ایجاد نخواهد شد، بلکه اقتدار ملی و فرهنگ در عمق جان و باور یک ملت به وجود خواهد آمد و اگر کسانی خیال می کنند به واسطه ثروت و درآمدهای خود می توانند جایگاه و موقعیتی برای خود ایجاد کنند در اشتباه هستند.

رییس جمهور گفت: مدنیت، فرهنگ، انسانیت و اقتدار ملی از عمق جان، باورها، نوع نگاه، اندیشه ها و خودباوری یک ملت زاییده می شود .

احمدی نژاد تصریح کرد: ملت ایران خواهان صلح و دوستی برای همگان بوده و تاریخ این ملت سرشار از اقدامات بزرگ و فداکارانه برای اعتلای ارزش ها و انسانیت است.

رییس جمهور با بیان اینکه عدالت و صلح خمیر مایه فرهنگ ملت ایران است، خاطر نشان کرد: ما خواهان دوستی با همه ملت ها هستیم اما هر دستی که به ناپاکی به طرف جغرافیای ملت ایران دراز شود جز قطع شدن نصیبی نخواهد برد.

احمدی نژاد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز لنگر آرامش خاطر، صلح و عدالت در منطقه و جهان است.

رییس جمهور در ادامه با تقدیر از تلاشگران اعتلای نام خلیج فارس و ثبت ملی این روز به ویژه خدمات مهندس رحیم مشایی که با تلاش خود این ابتکار را به ملت ایران تقدیم کرده اند، گفت: آرام آرام دهم اردیبهشت ماه، به جشن ملی ملت ایران و تجلیل از همه کسانی تبدیل شده که در طول تاریخ برای عزت و استقلال ملت ایران و صیانت از آن فداکاری کرده اند.

احمدی نژاد تصریح کرد: ایران بزرگ و پاینده است، چرا که صلح ، عدالت و توحید و انسانیت پاینده بوده و همه دشمنان ملت ایران که دشمنان صلح و عدالت هستند از بین رفتنی هستند.

رییس جمهور سخنان خود را با شعارهای (زنده با ایران)، (زنده با خلیج فارس) و (زنده باد توحید، عدالت و انسانیت) به پایان رساند.

پیش از سخنان رییس جمهور ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه خلیج فارس ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها