21 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از انجام بیمه برنج در بیش از 21 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۲۸۳
21 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند

حسن عنایتی اظهار کرد: تاکنون عملیات شخم و شیار در بیش از 173 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران، آب تخت اولیه در سطح 151 هزار هکتار و خزانه گیری بذر پاشی شده در بیش از 157 هزار هکتار صورت گرفته و سطح آب تخت آماده نشا بالغ بر 48 هزار هکتار است.

وی با اشاره به اینکه سطح بیمه برنج استان تا زمان فوق بالغ بر 21 هزاهکتار است، سطح نشا سنتی را بالغ بر 223 هکتار و نشا مکانیزه را بیش از ده هکتار عنوان داشت و افزود: تعداد 255 نمونه آزمون خاک نیز صورت گرفته است.

عنایتی از خریداری بیش از 445 تن بذر ارقام پر محصول برنج خبر داد که در حال توزیع است.

مبارزه با بیماری‌های اراضی گندم مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با بیماری های گندم در بیش از 5 هزار و 310 هکتار از اراضی گندم این استان خبر داد.

حسن عنایتی افزود: با پایان فصل سرما و آغاز فصل بهار و شکوفایی طبیعت و فضای رو به افزایش دما، روند رشدی رویشی گندم مطلوب بوده که این روند در مزارع دشت در مرحله پایان ساقه دهی و ظهور خوشه و در مزارع کوهستانی و میان بند در ابتدای ساقه دهی است.

وی با اشاره به اینکه علائم ظهور زنگ زرد و لکه قهوه ای گندم طبق گزارش های رسیده از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و کارشناسان ناظر در برخی از مزارع مشاهده شده که بلافاصله پس از بروز این علائم، مبارزه شیمیایی صورت گرفته افزود: تاکنون در سطحی بالغ بر سه هزار و 246 هکتار از مزارع گندم مازندران مبارزه با آفات گندم صورت گرفته است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها