فرمانده یگان های ویژه ناجا:

راهیان نور احیاگران ارزش های دفاع مقدس هستند

سردار حسن کرمی با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گفت: راهیان نور احیاگران ارزش های دفاع مقدس بوده و ابزاری برای نشان دادن وفاداری به آرمان های بلند امام و شهداست.
کد خبر: ۵۵۱۲۴۷
راهیان نور احیاگران ارزش های دفاع مقدس هستند

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، نیروهای ولایت مدار یگان های ویژه ، بار دیگر در قالب کاروان های «راهیان سرزمین نور» جهت بازدید از مناطق دوران دفاع مقدس «شلمچه، دوکوهه، طلائیه و فاو» برای تجدید میثاق با شهدا، راهی مناطق عملیاتی شدند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا ضمن حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در همین راستا گفت:خدا را شاکریم که ما را از موحدان امت پیامبر ختمی مرتبت قرار داد و در سایه ولایت الهی اهل بیت عصمت وطهارت ،جان دلمان را روشنایی بخشید. انقلاب اسلامی را مسند هدایت و راه نجات مان و ولایت فقیه را رهبر و راهنمایمان در مسیر کمال و حرکت به سوی قیام منتظر قرار داد.

سردار حسن کرمی این حرکت نمادین فرهنگی را احیاگر ارزش های دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: عزت و افتخار امروز کشور مرهون جانفشانی ها و خون هایی است که شهیدان گرانقدر تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند و برماست که به درستی از این گنجینه ها پاسداری کرده و پیام شان را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون که تحت رهبری زعیم عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) بیش از دو دهه از آن روزهای حماسه و نور می گذرد و با مدد و یاری تلاشگران این عرصه هنوز عطر ایثار و شهادت به روح و جان، شیفتگان و فرزندان این مرز و بوم در شرق و غرب و شمال و جنوب کشور می رسد، در شرایط کنونی یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرمی که علیه ارزش ها و مقدسات ما، به راه انداخته اند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست که این پاسداری کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل کاروان های راهیان نور اظهارداشت: ایشان تشکیل این کاروان ها و اعزام اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان «نسل سوم» به این مناطق را در خور ستایش و تمجید می دانند.

سردار کرمی دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند و تمام نشدنی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان دانست و تاکید کرد : ارزش و بزرگی دوران مقدس هرگز فراموش نمی شود ، بلکه با گذشت زمان فضیلت آن هرچه بیشتر برای ما آشکارتر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی اعزام کاروان های راهیان نور و حضور آحاد جامعه به ویژه نسل جوان «نسل سوم» را در مناطق عملیاتی همانند بیمه کردن آنان در مقابل جنگ نرم عنوان کرد و افزود: عینیت سازی واقعیات جنگ تحمیلی در ذهن و شخصیت جوانان ، تصویر زیبائی از جاودانگی مردانی است که برای حفظ ارزش ها و عقاید خود و لبیک به ندای ولی امرشان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برگ های زرین تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: سفر معنوی - فرهنگی راهیان نور، هم زمان با فرا رسیدن سال جدید برگزار می شود تا خانواده های ایرانی به ویژه جوانان در فضائی آکنده از عشق به میهن ، سال جدید را آغاز کنند و به برکت یاد و نام شهدا زندگی پربرکتی در سال پیش رو داشته باشند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا اظهارداشت: راهیان نور یک مقوله مقدس است، زائران با شور و شعفی وصف نشدنی قدم در آن می گذارند و در هر گام لب هایشان با عشق امام حسین علیه السلام و پیام حضرت زینب (س) متبرک می شود و ابزاری برای نشان دادن وفاداری به آرمان های بلند امام و شهداست.

وی افزود: راهیان نور حامل پیام هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی، مزدوران و استثمار گران و در جهت انتقال فرهنگ ایثار و پیروی از ولایت در تمام عرصه ها می باشد.

سردار کرمی اذعان داشت: یادگاران هشت سال دفاع مقدس که هر یک به نوبه خود جانفشانی ها کردند، نقشی بسیار موثر و بی بدیل را برای این نظام مقدس و انقلاب رقم زدند و کم نبودند عزیزان سبز پوش نیروی انتظامی، که در آن زمان به دعوت رهبرشان لبیک گفته و به یاری رزمندگان بسیجی، ارتشی و سپاهی شتافتند؛ به ویژه نیروهای مخلص و خدایی لشکر 28 روح الله یگان های ویژه، همگام باهمه اقشار ملت فهیم به عنوان فرزندان رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اهدای هزاران شهید و جانباز همچون سرداران شهیدی مانند حاج خدا کرم را پرورش دادند و هم اکنون نیز درسنگر دیگری به عنوان جنگ نرم بر علیه مستکبران، بدخواهان و بد فکران مقاومت می کنند و خواهند کرد.

وی در خصوص یادمان های شهدا نیز گفت: یادمان های شهدا از بعد معنوی تحول عجیبی در انسان ها بوجود می آورد و با حضور در این یادمان ها، ارتباط قلبی قوی با خدا ، امام و شهدا برقرار می شود .

وی هدف از حضور خود و کارکنان ولایت مدار یگان های ویژه ناجا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را حس تکلیف و ادای دین به امام و شهدا عنوان کرد و گفت : حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تلنگری برای زائران است تا به خود آمده و فکر کنیم که شهدا چه تلاش ها و زحماتی را برای دفاع از کشور انجام داده اند و همه مردم ایران در قبال شهدا که با ایثار جان خود در راه کشور ، باعث آرامش ما شده اند مسئولند و در قیامت باید پاسخگوی آنان باشند و ما با حضور خود در این امر به وظیفه دینی و ملی خود عمل می کنیم.

فرمانده یگان های ویژه ناجا تصریح کرد: بر خود واجب می دانم تا از حضور ارزشمند و مساعی مسئولان و کارکنان در برگزاری اردوهای راهیان نور که بدون تردید عمق بخشی به تهدیدات و فرصت ها، عزت بخشی و تقویت غرور ملی، اعتباربخشی به مدافعان و گل گشتی آسمانی در دیار شقایق ها هست، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. امید است، همواره در این راه مقدس، ثابت قدم و در انتقال فرهنگ ارزشمند جهاد، شهادت و ایثار به نسل آینده نیز موفق و موید بوده و رهرو رهنمای این راه روشن باشیم . انشاءالله 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها