قسمتی از خط تولید اپل

این ویدئو در ارتباط با خط تولید محصولات اپل به روایت یکی از طراحان آن است.
کد خبر: ۵۴۸۸۲۹
قسمتی از خط تولید اپل

جاناتان ایو که کارشناس ارشد طراحی صنعتی محصولات اپل است، می‌گوید "ما همیشه از خود می‌پرسیم چرا این محصول بایستی این شکلی باشد!؟"

این روند از پیدایش اولین iMacتاکنون ادامه داشته. در اینجا یک Macbook Airتجزیه شده تا به برخی از اجزای تشکیل دهنده‌ی آن پرداخته شود. صفحه‌ی آلومینومی‌از فرآیندهای متفاوتی که اکثر آنها دستگاه تراش CNCهستند عبور می‌کند تا در نهایت به شکلی که در محصول نهایی می‌بینیم درآید. و در همین مسیر دفعات متعددی آزمایش صورت می‌گیرد. درست کردن فیکسچر (نگه دارنده)‌های همین صفحه‌ی آلومینیومی خود یکی از زمان‌برترین قسمت‌های تراش آن است و درنهایت به دلیل مبتکر بودن بیشترین زمان صرف طراحی و بررسی نحوه‌ی تولید می‌شود تا تولید فیزیکی محصول.

یکی دیگر از مسائلی که همیشه رعایت می‌شود این پرسش است که "در این محصول چه نکاتی مهم است و چه نکاتی نیز مهم نیست"تا سلسله مراتب طراحی حفظ شود. یک محصول زمانی شاخص می‌شود که بیانگر یک ارزش باشد و اگر حرفی برای گفتن نداشته باشد آنگاه فاقد ارزش است. اگر به سایر محصولات اپل نگاهی بیندازیم متوجه این تفاوت می‌شویم که چقدر هوشمندانه طراحی شده‌اند. مانند محل قراردادن دکمه‌ی سایلنت برای آیفون‌ها.

آقای ایو در پایان وعظ می کند "در نهایت زمانی‌که محصول تولید می‌شود ما توقع نداریم که مشتری‌ها متوجه تک‌تک مواردی که ما رعایت کرده‌ایم شوند اما دوست داریم در مجموع حس خوبی را از کار کردن با آن محصول به دست آورند." علیرضا طیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها