برخورد جدی با عاملان اشاعه فساد در اینترنت

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: با چنین جرایمی با جدیت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۸۴۷۱
برخورد جدی با عاملان اشاعه فساد در اینترنت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"حسینی" رئیس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد : در راستای کاهش تخلفات و همچنین افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی،کارشناسان این پلیس، سایتی را که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی می کرد، شناسایی کردند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با توجه به مجرمانه بودن عمل فوق و پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته عامل انتشار تصاویر مبتذل درشیراز شناسایی و دستگیر شد، متهم زمانی که با ادله موجود روبرو شد به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در پایان ذکر کرد: ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو جهت گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد شد.

سارق اینترنتی در کمین مشتریان کافی نت

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: در صورتی که برای انجام عملیات بانکی به مراکز عمومی مراجعه می کنید نسبت به اطراف خود هوشیار باشد.

سرهنگ"رجبلی" افزود: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.

وی گفت: طی بررسی های اولیه مشخص شد وجوه برداشتی طی سه مرحله و به صورت خرید اینترنتی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته، متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد. وی پس از دیدن مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اظهار داشت، زمانی که شاکی برای انجام خدمات اینترنتی به کافی نتی در سطح شهر مراجعه کرده بود از غفلت او سوءاستفاده کرده و اقدام به تحصیل اطلاعات حساب کرده و در فرصتی مناسب از حساب برداشت کردم.

رئیس پلیس فتا گلستان یادآور شد: حتی الامکان از انجام عملیات بانکی در کافی نت ها خودداری کرده و چنانچه درصدد انجام عملیات بانکی از طریق این مراکز هستید حتماً به اطراف خود دقت داشته باشید که افراد دیگر اطلاعات بانکی شما را سرقت نکرده و به هیچ عنوان رمزهای خود را در اختیار متصدی و یا دیگر افراد حاضر در این مراکز قرار ندهید.

آیا واقعاً خواهرم سارق بود

رئیس پلیس فتا غرب تهران از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: خواهر شاکی متهم بود و او این را باور نداشت.

سرهنگ"نوراللهی" اعلام کرد : پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ نوراللهی افزود: در تحقیقات اولیه معلوم شد که برداشت ها طی چند مرحله و به صورت اینترنتی انجام شده است،سرانجام پس از اقدامات فنی و پلیسی سارق اینترنتی که همان خواهر شاکیه بود شناسایی شد، که در ابتدا شاکیه با توجه به اطمینان از خواهرش این اتهام را رد کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد:با هماهنگی مقام قضایی متهمه احضار و پس از ارائه مستندات به جرم خود اعتراف کرد، وی اظهار کرد زمانی که به منزل خواهرم رفته بودم کارت عابر بانک وی را برداشته و رمز دوم آنرا فعال کردم و در فرصتی مناسب به دلیل مشکلات مالی اقدام به برداشت وجه از حساب او کردم.

رئیس پلیس فتا غرب تهران به هموطنان هشدار داد؛ کارت عابر بانک خود را به هیچ عنوان در دسترس دیگران قرار ندهید و توجه داشته باشید که اطلاعات بانکی به ویژه رمزها را کنار کارت خود قرار ندهید تا در صورت سرقت و یا مفقودی دچار مشکل نشوید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها