چندین سایت فعال در زمینه فروش داروی غیرمجاز شناسایی شد

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از دستگیری عاملان فروش داروهای غیرمجاز در اینترنت خبر داد و گفت کاربران در خریدهای اینترنتی بالاخص خرید دارو هوشیارتر باشند.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۱
چندین سایت فعال در زمینه فروش داروی غیرمجاز شناسایی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ" قاسملو" رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : در راستای کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی و در پی رصد صورت گرفته ،کارشناسان این پلیس سایتی را که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز می کرد را شناسایی کردند.

سرهنگ قاسملو ادامه داد: پس از تحقیقات فنی و تخصصی گرداننده سایت مزبور شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی وی دستگیر شد که در بازرسی از محل کار وی تعداد زیادی اقلام و داروهای غیرمجاز کشف و ضبط شد ، وی پس از رویت مستندات موجود علاوه بر اعتراف به جرم خود اقرار کرد با همکاری یکی از دوستانش اقدام به این کار کرده است.

این مقام انتظامی افزود: پس از اعتراف متهم اول ، همدست وی نیز شناسایی و دستگیر شد، متهم دوم نیز معترف شد از طریق راه اندازی چند سایت و وبلاگ اقدام به تبلیغ و فروش این داروها کرده اند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در ادامه به خطرات مصرف اینگونه داروها اشاره و هشدار داد؛ کاربران فضای مجازی بایستی هرگونه اقلام مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه‌های مجاز اینترنتی خریداری کرده و حتماً در خصوص اقلام دارویی با پزشک خود مشورت کنند چرا که علاوه بر ضررهای مالی احتمال آسیب‌های جسمی نیز متصور است.

پول خرید ارزها سرقتی بود

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری خواهر و برادری که با همدستی همدیگر سرقت میلیونی کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ"کاکوان" رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت میلیونی از حساب وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ کاکوان افزود: طی بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت اینترنتی صورت گرفته و تمامی آنها صرف خرید ارز از صرافی در تهران شده است، لذا طی تحقیقات انجام گرفته از صرافی مربوطه و استعلام های صورت گرفته متهمان شناسایی و به این پلیس احضار شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان که خواهر و برادر بودند به سرقت از حساب شاکی اعتراف کرده و اظهار کردند اطلاعات حساب وی را در فرصتی مناسب کسب کرده و پس از برداشت از حساب اقدام به خرید ارز به صورت حضوری کردیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان ذکر کرد: کارت عابر بانک خود را به هیچ عنوان در دسترس دیگران قرار ندهید و توجه داشته باشید که اطلاعات بانکی علی الخصوص رمزها را حتی الامکان یادداشت نکرده و به حافظه بسپارید تا در صورت سرقت و یا مفقودی کارت دچار مشکل نشوید.

فروشنده فیلم های مبتذل در اینترنت شناسایی شد

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری عامل فروش فیلم غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس فتا با ترویج دهندگان فساد و بی بندوباری در فضای مجازی برخوردی قاطع خواهد کرد.

سرگرد"شاکری" رئیس پلیس فتا استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی ، کارشناسان این پلیس سایتی را که اقدام به فروش و انتشار فیلم و عکس مبتذل و غیراخلاقی می کرد، را شناسایی کردند.

سرگرد شاکری ادامه داد: با توجه به مجرمانه بودن عمل فوق و پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته عامل انتشار فیلم های غیراخلاقی درسنندج شناسایی و دستگیر شد، متهم زمانیکه با ادله موجود روبرو شد به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشت این سایت را جهت فروش فیلم های خارجی و غیراخلاقی راه اندازی کردم.

این مقام انتظامی در پایان ذکر کرد: ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو جهت گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها