رئیس پلیس فتا کیش از دستگیری مدیر سایتی که عامل ترویج و تبلیغ فساد در اینترنت بود خبر داد و گفت: پلیس فتا با این مجرمان برخوردی جدی و قانونی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۷۱۰۱
عامل راه اندازی سایت غیر اخلاقی به دام افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرگرد"دالوند" رئیس پلیس فتا کیش اعلام کرد : در راستای افزایش امنیت در فضای مجازی و در پی رصد صورت گرفته،کارشناسان این پلیس سایتی را که اقدام به فروش و انتشار محتوای مبتذل وغیر اخلاقی  می کرد شناسایی کردند.

سرگرد دالوند ادامه داد: با توجه به مجرمانه بودن عمل فوق و بررسی های تخصصی صورت گرفته متهم اهل و ساکن کیش شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: وی زمانی که با ادله موجود روبرو شد به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از دایر کردن سایت فوق ایجاد سرگرمی برای خود اعلام کرد و اظهار داشت؛ از قانون جرایم رایانه ای اطلاعی نداشتم.

این مقام انتظامی در پایان گفت:ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو جهت گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد شد.

عامل انتشار اکاذیب علیه یک شرکت تعاونی در قم شناسایی شد

رئیس پلیس فتا قم از دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در اینترنت علیه یک شرکت تعاونی در این استان خبر داد و گفت: متهم  با دیدن اسناد و مدارک ارائه شده توسط افسران پلیس فتا راهی جز اعتراف ندید و صراحتاً به جرم خود اقرار کرد .

سرگرد"رضایی" رئیس پلیس فتا استان قم افزود: پیرو شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت های تعاونی استان مبنی براینکه فردی ناشناس اقدام به درج مطالب کذب علیه این شرکت کرده است، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

سرگرد رضایی افزود: بنابر اظهارات وکیل شرکت، شخصی ناشناس اقدام به طراحی و ساخت صفحه ای با محتوای دروغین و کذب کرده است و از طرفی این شخص با ارسال پیامک به کلیه اعضا اطلاع رسانی کرده که از صفحه مزبور جهت رویت مطالب کذب علیه شرکت بازدید کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی های صورت گرفته بر روی وبلاگ مورد نظر و تحقیقات فنی و تخصصی متهم اهل و ساکن قم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد، وی پس از رویت مستندات و مدارک غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا قم در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به قصد ضرر رساندن یا تشویش اذهان عمومی علیه فرد یا سازمانی دولتی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتشار مطالب غیر اخلاقی در اینترنت، باعث نقض حریم و اخلاق فضای مجازی می شود

رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به این که انتشار مطالب غیر اخلاقی در اینترنت ، باعث نقض حریم و اخلاق فضای مجازی می شود از دستگیری یک عامل انتشار تصاویر مبتذل در این استان خبر داد.

سرهنگ "نیکنام" رئیس پلیس فتا البرز گفت:در راستای کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی و در پی رصد صورت گرفته ،کارشناسان این پلیس وبلاگی را که در زمینه انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن فعالیت می کردرا شناسایی کرده و تحقیقات خود جهت شناسایی گرداننده این سایت آغاز کردند.

سرهنگ نیکنام افزود:با انجام اقدامات فنی و تخصصی گرداننده وبلاگ که اهل و ساکن کرج بود شناسایی و دستگیر شد ، وی در ابتدا اظهار داشت که از وبلاگ فوق اطلاعی ندارد لیکن پس از مواجه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و هدف خود را از این کار بالا بردن آمار بازدید کاربران از وبلاگ خود عنوان کرد.

این مقام انتظامی در پایان ذکر کرد: خرید و فروش مطالب ، عکس و فیلم های مبتذل که اخلاق جامعه را هدف قرار دهد و موجب ترویج بی بند و باری و ابتذال در فضای مجازی شود جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
برچسب ها: فتا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها