نخستین همایش بین المللی ضد دوپینگ و مکمل های ورزشی وزنه برداری

عباسی: ایران در مبارزه با دوپینگ قاطع است

سال 92 آغاز یک جهش بزرگ برای المپیک آسیایی است

عباسی : تعویق انتخابات کمیته المپیک کار درستی نیست

وزیر ورزش و جوانان طی گفت و گویی با برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: مجوز فعالیت افراد بازنشسته به طور معمول یکساله است و این بار مجمع فدراسیون فوتبال باید تصمیم درستی بگیرد.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۶
عباسی : تعویق انتخابات کمیته المپیک کار درستی نیست


محمد عباسی در برنامه امروز جمعه ورزش و مردم با بیان این که سال خوبی را در ورزش شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال، سال خوبی برای ما بود. از نظر آماری چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب چنین عملکردی را شاهد نبوده‌ایم. در المپیک، پارالمپیک، جام‌جهانی کشتی، انتخابی لیگ جهانی والیبال و چندین رشته دیگر عملکرد خیلی خوبی داشتیم. وقتی شرح حال ملت را هنگام برگزاری این بازیها مرور می‌کنیم خدا را شاکر هستیم.
وی در خصوص اولویت‌های ورزش در دوره وی گفت: تلاش ما بر این بوده برآیندی از وضعیت ورزش داشته باشیم. لازم بود از تجربیات دوستان قبلی هم استفاده کنیم. با این حال باید بگویم که توسعه ورزش همگانی از اولویت‌های جدی ماست چرا که در کنار ورزش قهرمانی باید به نشاط و سلامت جامعه هم فکر کنیم. در عین حال توسعه ورزش قهرمانی و ساماندهی ورزش حرفه‌ای نیز مد نظر ما قرار دارد. در بحث علمی باید توسعه زیرساخت‌ها را داشته باشیم که به همین منظور کلنگ دانشگاه تربیت معلم را با حضور وزیر علوم بر زمین بزنیم.

عباسی درباره نشست اخیر با مسئولان کمیته ملی المپیک عنوان کرد: برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک موضوعاتی را مطرح می‌کنند که خیلی به من مربوط نمی‌شود. مشکلی بین اعضای مجموع و اعضای اجرایی کمیته ملی المپیک وجود داشته که چرا مجمع را برگزار نمی‌کنند. از من هم برای جلسه دعوت شد که گفتم اگر نباشم شاید موضوعات دیگری مطرح شود. بهرحال این مجمع است که باید تصمیم بگیرد. اصلاح اساسنامه هم ربطی به این جریان نداشت چرا که کمیته بین‌المللی المپیک همواره اطلاع رسانی می‌کنند که آیا قصد به روز رسانی اساسنامه را دارید یا خیر.
وزیر ورزش افزود: من از هر نوع وفاق و اتحاد در ورزش استقبال می‌کنم. در خصوص اصلاح اساسنامه یا زمان برگزاری انتخابات نقشی نداریم. فقط توصیه می‌کنم که مراعات کنند و نباید طوری شود که التهاب ایجاد شود. فقط توصیه کردیم که با وحدت آفرینی، دیگر ورزش را دچار موضوعات فرعی نکنیم.
عباسی در خصوص این که گفته می‌شود کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات به دنبال اتلاف وقت است، عنوان کرد: فعلا اساسنامه اصلاح شده را ارسال کردند و باید منتظر پاسخ آنها بمانیم. موضوع کاملا مشخص است و ما اختلاف نظری نداریم. این که هیات اجرایی بنشیند و زمان برگزاری انتخابات را عقب بیاندازد تصمیم درستی نیست. من نمی‌خواهم به این موضوع ورود کنم و فقط عنوان کردم که زودتر این کار صورت گیرد. در واقع آنها نباید اجازه بدهند که موضوعاتی که مهم نیستند فضای ورزش کشور را ملتهب کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برکناری روسای فدراسیون‌ها علت تایید نشدن اساسنامه کمیته ملی المپیک بوده است، تصریح کرد: تغییرات در برخی فدراسیون‌ها اتفاق جدیدی در ورزش ایران نیست و ما کار خلاف قانون انجام نداده‌ایم. ما کمترین تغییرات را داشته‌ایم بنابراین نباید اجازه دهیم که این مسایل را بهانه قرار دهند و فضای ورزش را ملتهب کنند. تعجب می‌کنم که برخی ها این موضوع را دست آویز قرار داده‌اند چونکه بر اساس قوانین و اساسنامه عمل کرده‌ایم.
وزیر ورزش در خصوص اختلافات خود با علی کفاشیان نیز گفت: یکی از مسایلی که باید رعایت کنیم جایگاه وزیر ورزش است. یک پدر با فرزندانش که مشکلی ندارد ولی دستگاه سیاستگذار ورزش باید همه چیز را مورد ارزیابی قرار بدهد تا مدیریت کند. هم بنده و هم شخص رییس جمهور به دلیل اشتیاق عمومی که نسبت به رشته فوتبال وجود دارد بارها حمایت ویژه خود را از این رشته و به خصوص تیم ملی اعلام کرده‌ایم. من نمی‌خواهم آدم‌ها را فقط سیاه یا سفید ببینم ولی درباره ارزیابی‌های خود در خصوص عملکرد فوتبال باید عنوان کنم که رضایت‌بخش نیست چرا که پتانسیل ما بالاتر از این است که مثلا در رتبه 51 دنیا قرار بگیریم. گمان می‌کنم افکار عمومی هم چنین باوری دارد بنابر این اسم ایرن را نمی توان اختلاف نظر گذاشت.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع بازنشستگی کفاشیان اظهار داشت: سال گذشته مراکز نظارتی از این که کفاشیان در انتخابات فوتبال شرکت کرده است گله‌مند بودند چون طبق قوانین یک فرد بازنشسته نباید در انتخابات شرکت کند. با این حال به خاطر احترام به اعضای مجمع و در حالی که نباید انتخابات را تایید می‌کردیم مجوز یکساله برای کفاشیان گرفتیم. به طور معمول این مجوز را در شرایط اضطراری و برای یک سال می‌دهند در غیر اینصورت کاملا عادی می‌شود. امیدوارم اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با در نظر گرفتن شرایط تصمیم درستی بگیرند. در خصوص تمدید نشدن مجوز آقای کفاشیان هم ما نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. فصل‌الخطاب همه امور قانون است که باید به آن عمل کنیم.
وی درباره اختلاف نظرهای به وجود آمده بر سر برخی انتخابات استانی فوتبال توضیح داد: بنده خیلی به این جریانات وارد نشده‌ام و اصلا اختلافی وجود ندارد. ما فقط می‌گوییم آیین نامه‌ها و قوانین باید اجرا شوند. در این باره تفسیری هم وجود ندارد چونکه همه چیز کاملا واضح و روشن است. نمی‌شود که یک فرد هم در فدراسیون فوتبال باشد و هم در مرکز استانی پست بگیرد.
وزیر ورزش درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: از دیدگاه سیاستگذار ورزش همه باشگاه‌ها قابل احترام هستند و این نیست که توجه ما به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد ولی این دو باشگاه از گذشته تحت پوشش سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش بوده‌اند و برای همین باید در اداره امور این دو باشگاه کمک کنیم. البته فرقی هم بین این دو باشگاه نمی‌گذاریم. این را بگویم که من از ریخت و پاش خوشم نمی‌آید و به دو باشگاه هم گفته‌ام که از ایجاد التهابات سبک نیز راضی نیستم. در خصوص مسایل ریز این دو باشگاه هم باید مدیریت آنها بررسی‌های لازم را انجام دهند و ما ورود نمی‌کنیم.
عباسی با اشاره به بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه یادآور شد: این‌طور نیست که دولت بدهی‌های این دو باشگاه را پرداخت کند و بعد واگذار شوند. علت تاخیری که در بحث واگذاری این دو باشگاه وجود دارد این است که بر اساس قوانین تنها شرکت‌هایی که سودآور باشند واگذار می‌شوند. وقتی ترازنامه سالانه این دو باشگاه را بررسی می‌کنیم به زیان دهی آنها پی می‌بریم بنابراین قابل واگذاری نیستند. قرار شد بخشی از مستقلات مربوط به این دو باشگاه به روز رسانی شود تا سود ده شوند.
وی در خصوص شرایط این روزهای کشتی در ایران و جهان گفت: ما بیشترین کمک را به فدراسیون کشتی داشته‌ایم و باید مدیرت انجام می‌گرفت. متاسفانه این روزها هم بحث کنار گذاشتن کشتی از المپیک 2020 مطرح شده که نگران کننده است. البته من به تمامی وزرای ورزش جهان نامه نوشتم که ایران آمادگی خود را برای ایجاد دبیرخانه دایمی حمایت از این رشته دایر کند. بهرحال ما به طور جدی این موضوع را پی می‌گیریم و کشورهایی مثل روسیه و امریکا هم ورود کرده‌اند. متاسفانه از 15 عضوی که در مجمع جهانی برای این رشته تصمیم گیری می‌کنند حس خیلی جدی نسبت به کشتی ندارند و ما باید این حس را در آنها ایجاد کنیم.
به گزارش مهر وزیر ورزش و جوانان در خصوص مهمترین برنامه سال 92 گفت: سال 92 آغاز یک جهش بزرگ برای المپیک آسیایی است و تلاش می کنیم اتفاق بزرگی را برای ورزش کشور رقم بزنیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها