عملکرد فدراسیون فوتبال از دید کفاشیان؛

کفاشیان: سال 92 تمام فوتبالی است

ساختار مدیریتی فدراسیون ضعیف است

عباسی : بعید است مجوز کفاشیان تمدید شود

محمد عباسی، درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در دوره اخیر گفت: تا زمانی که مدیران یک سازمان سر کار هستند و مسوولیت برعهده دارند، از آنها حمایت می‌کنیم، اما در مجموع عملکرد فدراسیون برایمان راضی کننده نبوده است.
کد خبر: ۵۴۶۷۲۸
عباسی : بعید است مجوز کفاشیان تمدید شود

 * ساختار مدیریتی فدراسیون ضعیف است

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: دولت، شخص من و شخص رییس جمهور بارها از رشته پر طرفدار فوتبال اعلام حمایت ‌کرده‌ایم. بارها هم گفته ایم تا زمانی که مدیران فدراسیون فوتبال بر سر کار هستند، تا جایی که از ما برآید به آنها کمک می‌کنیم و نمی‌گذاریم که کارهای این فدراسیون معطل بماند اما معتقدیم که فدراسیون فوتبال از نظر ساختار مدیریتی دارای ضعف است و ضمن تشکر از زحمت هایی که کشیده شده فوتبال ایران نیاز به توان بیشتری دارد.

 وی ادامه داد: اگر کسانی فکر می‌کنند که ارزیابی کارشناسان ما درباره فدراسیون فوتبال اشتباه است، دلایل خود را ارائه دهند تا بررسی کنیم، اما ما اعتقاد داریم که در شرایط موجود ساختار این فدراسیون ضعیف است و باید اصلاح شود. راه اصلاح این وضعیت هم مجمع فدراسیون فوتبال است. هر چند اگر باز هم کسانی بخواهند این موضوع را به التهاب بکشند، راضی نیستیم. مجمع وظیفه دارد که عملکرد یک دوره را بررسی و نقاط ضعف و قوتش را تعیین کند.

 * بهتر است مجمع فوق‌العاده تشکیل شود

عباسی در ادامه درباره این که آیا وزارت ورزش و جوانان ترجیح می‌دهد جلسه مجمع فدراسیون فوتبال طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در تیر ماه 92 برگزار شود یا مجمع جلسه فوق‌العاده‌ تشکیل دهد؟ گفت: نتیجه‌ ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که وضع موجود فدراسیون فوتبال باید بهتر از این باشد. برخی موارد در این دوره پیش آمد و حتی برخی از افراد تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند. به همین دلیل وزارتخانه پیشنهاد داد حالا که قرار است اصلاحاتی انجام شود، بهتر است مجمع فوق‌العاده‌ تشکیل شود و خود مجمع تصمیم می گیرد.

 * قضاوت درباره عملکرد فدراسیون را به مردم واگذار می‌کنم

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان در اظهار نظری اعلام کرده است که به دلیل عدم حمایت مجبور به استعفا شده و همچنین وی مدعی شده که استقلال فدراسیون به ضرر آن تمام شده است. وزیر ورزش در این رابطه به ایسنا گفت: استقلال یک سازمان با انضباط کاری‌اش مغایرتی ندارد. همه جای دنیا چارچوب‌ها رعایت می‌شود و هیچ سازمانی در دنیا با این گونه عبارات رفتارشان را توجیه نمی کنند. باز هم می گویم که ارزیابی عملکرد فدراسیون فوتبال را به افکار عمومی واگذار می‌کنم. به نظر من اگر به افکار عمومی هم که علاقه مند به این رشته ورزشی هستند توجه کنیم همین برداشت را دارند. معنای استقلال این نیست که منابع،‌زیر ساخت ها را دولت تامین کند اما سیاست گذاری های کلان را نظارت نکند.

 وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش هماهنگ‌تر بود، آیا وضعیت مالی بهتری می‌داشت؟ گفت: هرگز، این چنین نمی‌شد، چون با این وجود تا جایی که توانسته‌ایم به این فدراسیون کمک ‌کرده‌ایم. مسوولان فدراسیون که از امکانات شخصی شان برای این کار هزینه نمی کنند. همه اعتبارات متعلق به ملت است که دولت کمک می کند.

 * بعید است مجوز کفاشیان تمدید شود

از محمد عباسی سوال شد که اگر مجمع فدراسیون تشکیل شود و باز به علی کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون رای دهد، موضع وزارت ورزش و جوانان چیست و آیا بار دیگر مجوز قانونی لازم را برای کفاشیان خواهد گرفت یا خیر؟ که وزیر ورزش در پاسخ به ایسنا گفت: اگر راهکار قانونی داشته باشد، این کار را می‌کنیم، اما این مساله معمول نیست و بعید است این اتفاق بیفتد و مجوز صادر شود. سال قبل هم وزارت خانه موافق نبود که خلاف قوانین فردی که نمی تواند کاندیدا شود ورود کند اما متاسفانه دولت در این زمینه مظلوم واقع شد و برای احترام به رای مجمع مجبور شدیم برای قانونی شدن کار مجوز بدهیم.

 

*از هر آدم دلسوزی مثل دادگان حمایت می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره پالس‌های مثبتی که این روزها میان این وزارتخانه و محمد دادگان به وجود آمده و احتمال بازگشت رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: من هیچ گاه راجع به افراد نظر خاصی نداشته‌ام. درباره آقای دادگان هم هیچ گاه نظر منفی نداشتم، چون در طول مدیریتم اصطکاکی با ایشان نداشتم. وزیر ورزش باید نقش پدرانه داشته باشد و نباید با افراد برخورد موردی داشته باشد. گفته‌ام که از هر آدم دلسوزی مثل دادگان که علاقه داشته باشد به کشورش خدمت کند، حمایت می‌کنیم. اگر مجمع به دادگان یا هر نامزد دیگری که واجد شرایط باشد رای دهد، وزارت ورزش از نفر منتخب حمایت خواهد کرد.

 *رویانیان و فتح‌الله‌زاده استعفایی نداده‌اند

عباسی همچنین درباره استعفاهای پی در پی مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و شائبه این که این استعفا‌ها برای دریافت پول بیشتر است، گفت: اگر این طور که گفته می‌شود استعفای مدیران استقلال و پرسپولیس برای گرفتن پول بیشتر بوده است که البته بعید است. سابقه رفتار ما نشان می‌دهد که فشارها روی وزارتخانه تاثیری نداشته است. وزارتخانه چیزی را پیش خودش نگه نداشته که با فشار افراد بخواهد آن را پس دهد. ضمن این که تاکنون هیچ یک از این دو مدیر به عنوان استعفا فرآیندن لازم را طی نکرده اند. اینجا دو مساله مطرح می‌شود. یکی این که گاهی این استعفاها بحث رسانه‌ای دارد و دوم این که استقلال و پرسپولیس دو شرکت دولتی هستند که مجمع و هیات مدیره دارند و بنابراین اگر مدیران آنها بخواهند استعفا دهند باید استعفای خود را به هیات مدیره تحویل دهند.

وی ادامه داد: استعفای مدیران استقلال و پرسپولیس در وهله نخست به وزارتخانه ربطی ندارد. اصلا چه معنی دارد که مدیری می‌گوید استعفایم را به دفتر فلان شخص تحویل داده‌ام و دیگری می‌گوید استعفایش در اختیار کس دیگری است؟ استعفاها باید در مجمع دو باشگاه مطرح شود. حال ممکن است مجمع مربوطه برای تصمیم گیری با وزارتخانه مشورت کند، اما تا پیش از آن ما به این مساله ورود نمی‌کنیم ولی جدای از این حرف ها اجازه بدهید من از زحمت های تمام باشگاه های ورزشی تشکر کنم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره میزان حمایت مالی وزارت تحت مدیریتش از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: مدیران این باشگاه ها، هر مقدار خرج کرده اند از کیسه دولت بوده است. فقط همین قدر می گویم که بودجه این دو باشگاه با یکدیگر مساوی بوده است. برخی نباید سعی کنند که در رسانه‌ها این گونه القا کنند که گرایش ما به هر کدام از این دو باشگاه بیشتر بوده است. من رییس مجمع هر دو باشگاه هستم و این دو برای من تفاوتی با هم ندارند. همانطور که گفتم برای من همه باشگاه ها و همه افراد مورد احترام و حمایت هستند. این دو باشگاه چون دولتی هستند به شکل سازمانی باید مسائل مالی شان را دنبال کنند.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر بر عملکرد مالی این دو باشگاه نظارت وجود دارد؟ گفت: نظارت مالی که یقینا وجود دارد، چون هر دو باشگاه طراز مالی سالانه دارند و هر سال باید توسط حساب داران رسمی بررسی شوند. هزینه‌های تمام تیم‌های لیگ برتری تقریبا همانند یکدیگر است. اساسا فوتبال در دنیا به صنعت تبدیل شده و صنعت هم زیر مجموعه اقتصاد است و عرضه و تقاضا نیز در آن اثر دارد، برای حل این مشکل باید برنامه‌ریزی شود. به هر حال من با ریخت و پاش و هزینه های گزاف مخالفم اما برای رشد و تعالی ورزش هرچه ممکن است اصراف نشده است.

 * از استقلال حمایت خواهیم کرد

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است وزارت ورزش کمک بیشتری به این تیم انجام دهد؟ گفت: بله. امکان دارد. ما هر مقداری که بتوانیم کمک کنیم مضایقه نمی‌کنیم و از استقلال حمایت خواهیم کرد.

 *سازمان خصوصی‌سازی باید اقدام کند

عباسی همچنین درباره سرنوشت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: همه شرکت‌های دولتی با هر گرایشی وقتی در فهرست خصوصی سازی قرار می‌گیرند در اختیار سازمان خصوصی‌سازی هستند. وزارتخانه‌ها موظفند که شرکت‌های دولتی مذکور را تا زمان واگذاری‌شان اداره کنند. درباره استقلال و پرسپولیس هم سازمان خصوصی باید تصمیم بگیرد که چه زمانی آنها را واگذار کند. امسال تنها سالی است که ما جلسات متعددی با سازمان خصوصی برگزار کردیم که اگر کمکی از دستمان بر می‌آید انجام دهیم. خوشبختانه این سازمان هم قدم های خوبی برداشته است. تا کنون همکاری های خوبی داشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها