وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجام مقدمات ساخت فیلمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و گفت: از برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۴۷۰۲۲
فیلم حضرت فاطمه معصومه(س) ساخته می‌شود
 
خبرگزاری فارس: فیلم حضرت فاطمه معصومه(س) ساخته می‌شود
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد حسینی امشب در نشست مشترک مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: خداوند را شاکریم این فرصت فراهم شد امشب در حرم حضرت معصومه حضور یابیم.

وی با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه تأثیرگذاری بسیاری بر عاشقان خاندان عصمت و طهارت دارد گفت: امروز بسیاری از زائران خارج کشور به حرم حضرت معصومه مشرف می‌شوند و خوشبختانه امروز فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در آستان مقدس قم انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با اجرای این برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای می‌توان از اقبال گسترده نسبت به این مکان قدسی بهره‌برداری لازم را کرد و ما نیز امیدواریم که بتوانیم همکاری لازم را با آستان مقدس حضرت معصومه (‌س) داشته باشیم.

وی با اشاره به اهتمام وزارت ارشاد به حرم کریمه اهل بیت اضافه کرد: هر سال جشنواره رضوی از حرم کریمه اهل بیت آغاز شده و دهه کرامت با مراسمی که از قم برگزار می‌شود شروع می‌شود و با ولادت امام رضا در مشهد خاتمه می‌یابد و تعامل بسیار خوبی با آستانه مقدسه داریم و این همکاری بسیار قابل تقدیر است.

حسینی در خصوص تهیه فیلمی درباره حضرت معصومه(س) بیان کرد: با توجه به تجربه فیلمی که درباره حضرت عبدالعظیم حسنی تولید شد می‌توان فیلم وزین‌تری را در مورد حضرت معصومه تولید کرد و کارهای مقدماتی نیز در این زمینه انجام شده است و در این زمینه می‌توانیم با یک تهیه کننده و کارگردان وارد مذاکره شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز در حرم حضرت معصومه(س) شرایط خوبی برای استقبال از زائران داخلی و خارجی و به ویژه مسئولان کشورهای دیگر فراهم شده است گفت: وزیر فرهنگ قطر می‌گفت که حلاوت سفر به قم هنوز در کام او باقی مانده است و این مسئله نشان می‌دهد که فضای فرهنگی و علمی شهر قم بسیار اثرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمادگی وزارت ارشاد برای همکاری در زمینه راه‌اندازی خبرگزاری آستان مقدس قم، به صدور مجوز سه پایگاه خبری اشاره کرد و گفت: ابتدا باید فعالیت در این زمینه به صورت پایگاه خبری آغاز شده و پس از مدتی فعالیت و بررسی می‌توان آن را به خبرگزاری با زبان‌های متنوع ارتقا داد تا مردم ایران و دیگر کشورها در جریان اخبار، گزارش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بخش‌های مختلف آستان مقدس قم قرار بگیرند.

وی در خصوص راه‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال بیان کرد: در استان‌های دیگر که شرایط مهیا شده نسبت به راه‌اندازی خانه فرهنگ یا مجتمع فرهنگی دیجیتال اقدام کرده‌ایم و آماده هستیم که خانه فرهنگ دیجیتال را در حرم حضرت معصومه راه‌اندازی کنیم.

حسینی با اشاره به بخشی از جشنواره فیلم فجر که گروه‌های مختلف فیلم‌های جشنواره را بررسی کرده و به بخش‌های مختلف فیلم از نگاه خود جایزه می‌دهند گفت: امسال 54 نهاد و دستگاه در این بخش مشارکت داشتند و آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز می‌تواند در این زمینه مشارکت کرده و به طور مثال فیلم‌هایی با مضمون معنویت، زیارت و... را مورد توجه قرار داده و مورد تقدیر قرار دهد.

شایان ذکر است قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولان و معاونان این وزارتخانه امشب در مراسم غبارروبی حرم کریمه اهل بیت شرکت کنند.

انتهای پیام /

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها