4500 مورد زلزله در کشور

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در 9 ماه اول امسال، نزدیک به چهار هزار و 500 فقره زلزله در کشورمان بوقوع پیوسته است.
کد خبر: ۵۳۸۳۰۲
4500 مورد زلزله در کشور

حسن قدمی در شهرستان بوئین زهرا افزود: بیشتر این زلزله ها زیر دو ریشتر بزرگی داشته اند اما در میان آنها زمین لرزه هایی به قدرت بیش از 5 ریشتر مانند آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی که خسارات مالی و جانی در پی داشت نیز به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: سال قبل نیز هفت هزار و 900 مورد زلزله در کشور بوقوع پیوست که بیش از 400 فقره از آنها بالای چهار ریشتر بزرگی داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به نقش مقاوم سازی ها در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله در شهرها و روستاها، گفت: هم اکنون نزدیک به 70 هزار بافت فرسوده در شهرها و روستاها وجود دارد که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی می باشند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: با حمایت های دولت در سال های اخیر طرح نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده بویژه در سطح روستاها به طور جدی دنبال شده است که موجب شده تا بناها با بازسازی دوباره در برابر زلزله هایی تا حدود 6 ریشتر توانایی مقاومت داشته باشند.

قدمی از زلزله و خشکسالی به عنوان بیشترین حوادث و بلایای طبیعی که به ترتیب بالاترین میزان خسارات جانی و مالی را در کشور را به خود اختصاص داده اند، یاد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون آمادگی خوبی بین دستگاه های زیرمجموعه مدیریت بحران برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در کشور وجود دارد، در پایان اضافه کرد: در همین رابطه تجهیزات و لوازم لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه شامل بیمارستان های صحرایی سیار 50 تختخوابی مجهز به امکانات مدرنی چون آزمایشگاه، سی تی اسکن ، رادیولوژی و اتاق عمل بین استان های مختلف کشور توزیع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها