پنجشنبه و در روز نخست جشنواره فیلم فجر، سه فیلم مورد توجه اهالی رسانه واقع شد و سالن نمایش آنها مملو از جمعیت بود. فیلم سه‌بعدی «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی یکی از فیلم‌های مورد اقبال تماشاچیان بود که در ایوان شمس به نمایش درآمد. تماشاگران این فیلم با عینک‌های سه‌بعدی در حالی به تماشای فیلم نشستند که وقفه‌ای نزدیک به 15 دقیقه در میان فیلم به دلایل نقص فنی رخ داد.
کد خبر: ۵۳۳۹۹۸

حاتمی‌کیا و هدیه تهرانی در برج میلاد

نکته جالب در نمایش «اقای الف»، حضور ابراهیم حاتمی‌کیا بود. این کارگردان که فیلم خودش یعنی «چ» به جشنواره نرسید پس از پایان نمایش این فیلم راهی برج میلاد شد و به تماشای فیلم «هیچ کجا، هیچ کس» ساخته ابراهیم شیبانی هم نشست. هنگام اکران «هیچ کجا، هیچ‌کس» حضور هدیه تهرانی، بازیگر این فیلم در سالن نمایش خبرساز شد، خصوصا این‌که این بازیگر با تمام شدن فیلم «کاخ» جشنواره را ترک کرد و در نشست نقد و بررسی فیلمش حاضر نشد. این فیلم که مضمونی اجتماعی داشت، با حضور ستاره‌هایی چون محمدرضا فروتن، مهناز افشار و رضا کیانیان ساخته شده است.

قریبیان و نیروی انتظامی

اما نمایش فیلم «گناهکاران» به کارگردانی فرامرز قریبیان هم نظر اهالی رسانه را به خود جلب کرد. این فیلم پلیسی که به گفته قریبیان در اکران عمومی پایان‌بندی دیگری دارد، چهره جدیدی از رامبد جوان ارائه داد. قریبیان در نشست با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ممکن است فیلمش با مخالفت نیروی انتظامی روبه‌رو شود، گفت: پس از آن‌که فیلم ساخته شد، آن را برای پروانه نمایش فرستادیم و کمی ممیزی خورد و چند پلان و دیالوگ حذف ‌شد. حتی گفتند پایان فیلم هم باید عوض شود که این‌کار را انجام دادیم و پروانه گرفتیم. حالا نمی‌دانم نیروی انتظامی هم می‌خواهد ایرادی بگیرد یا نه!

اما امسال با توجه به تغییر سیستم پخش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به دیجیتال، کیفیت تصویر و صدای فیلم‌ها به بالاترین شکل خود رسیده است و اغلب فیلمسازان برخلاف سال‌های گذشته از کیفیت پخش آثارشان راضی هستند. از سوی دیگر تماشاچیان هم مانند گذشته دیگر با معضل قطع شدن تصویر و گوشخراش بودن صدای فیلم‌ها روبه‌رو نبوده‌اند.

ضیافت در هتل آزادی

در دومین روز جشنواره فیلم فجر، مراسم ضیافت ناهار مهمانان خارجی در هتل آزادی برگزار شد. در این مراسم جواد شمقدری به تحریم‌های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: همه شما می‌دانید کشور عزیز و بزرگ ما تحت بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های جهانی قرار دارد، فقط به جرم این‌که می‌خواهد مستقل باشد و به علم و فناوری‌های روز دنیا دست پیدا کند. من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که علم و تمدن و فناوری که ایران دنبالش است، جز پیام صلح و دوستی پیام دیگری ندارد. بار دیگر ابراز خوشحالی می‌کنم که در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای برفی و بارانی جمهوری اسلامی ایران میزبان شما ست.

قوی‌تن در نقش سهراب سپهری

در روز جمعه همچنین فیلم «آسمان، مهتاب، زمین» به نمایش درآمد که چندان خوشایند اهالی رسانه واقع نشد. نشست این فیلم بدون حضور بازیگرانش برپا شد و علی قوی‌تن، کارگردان فیلم که خود بازیگر نقش اصلی کارش هم بود، از ساخت فیلمی درباره زندگی سهراب سپهری خبر داد و گفت احتمالا نقش این شاعر را خودش بازی خواهد کرد

شامگاه گذشته همچنین برخی از اهالی ورزش، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در برج میلاد به جمع هنر هفتمی‌ها آمدند و یکی دو فیلم را به تماشا نشستند.

استقبال از «رسوایی» در سینماهای مردمی

فیلم سینمایی «رسوایی» آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی شب گذشته در اولین نمایش رسمی و عمومی خود در قالب جشنواره فیلم فجر در سینماهای مختلف تهران از جمله پردیس راگا، فرهنگ و اریکه ایرانیان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. در حالی که پیش از این ظرفیت 50 درصد بلیت‌های این فیلم در پیش‌فروش جشنواره به فروش رفته بود، دیشب تمام سالن‌هایی که «رسوایی» را نمایش می‌دادند، ظرفیت کاملشان پر شده بود و در خارج از سینما هم بازار بلیت این فیلم حسابی داغ بوده است.

خوب، متوسط یا ضعیف؟

از دیروز همچنین فرم نظرسنجی مردمی هم در سینماها پخش شد تا به روال هر سال مردم هم در جایگاه داوری قرار گیرند. پس اگر این روزها راهی سینماهای جشنواره شدید حتما یادتان باشد پس از پایان نمایش یکی از گزینه‌های خوب، متوسط یا ضعیف را درباره فیلمی که دیده‌اید علامت بزنید.

آزاده کریمی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها