دزدهای نقابدار تاکنون‌به10 فقره سرقت از جمله به 2 طلا فروشی اعتراف کرده‌اند

دستگیری 4 سارق مسلح در عملیات ویژه

چهار مرد جوان که به صورت باندی در استان بوشهر مسلحانه خودرو دزدیده و با همان خودرو‌ها در شهرهای استان فارس از طلافروشی‌ها، مغازه‌ها و حتی رهگذران مسلحانه سرقت کرده بودند، در عملیات مشترک پلیس آگاهی شهرستان‌های لار و فیروزآباد دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۳۹۲۸

سارقان نقابدار مسلح با ورود به دو طلافروشی در شهرستان اوز از توابع لارستان و تهدید طلافروش‌ها، چند کیلو طلا دزدیده بودند.

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری چهار دزد مسلح که به طور سریالی از طلافروشی‌ها، مغازه‌ها و نیز از رهگذران شهرهای لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قیروکارزین استان فارس سرقت کرده بودند، خبرداد و گفت: از اوایل دی امسال شکایت‌هایی در دستور کار پلیس شهرستان‌های لار و فیروزآباد قرار گرفت مبنی بر این که چهار مرد مسلح شبانه با سد کردن راه رهگذران در محله‌های خلوت و نیز ورود به مغازه‌های مختلف و تهدید مغازه‌داران، پول و اموالشان را در لامرد، لار، خنج، مهر، جهرم و قیروکارزین سرقت کرده‌اند.

وی افزود: با افزایش این شکایت‌ها، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دزدهای مسلح فراری آغاز شد تا این‌که شامگاه 28 دی امسال دو طلافروش در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان اوز از توابع لارستان، از سرقت مسلحانه مغازه‌هایشان توسط دزدهای نقابدار خبر دادند.

ردپای متهمان در دزدی از 2 طلافروشی

وی خاطرنشان کرد: در پی گزارش این دو سرقت، ماموران انتظامی با حضور در محل‌های سرقت و شروع تحقیقات متوجه شدند، دزدها که دو مرد نقابدار مسلح بودند، وارد یکی از طلافروشی‌ها شده و با تهدید مرد طلافروش یک کیلو طلا سرقت کرده‌اند.

سپس از طلافروشی دیگری در آن نزدیکی نیز مقداری طلا سرقت کرده و با خودرو متواری شده‌اند. فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: همان شب ماموران برای دستگیری متهمان به اجرای طرح مهار پرداختند اما سارقان در تاریکی شب فرار کردند. با فرار متهمان ماموران محل فرار را که منتهی به کوه‌های اطراف شهرستان فیروزآباد بود، جستجو کردند؛ اما بی‌نتیجه بود. جستجوها ادامه داشت تا سرانجام چهارشنبه یازدهم بهمن امسال مخفیگاه متهمان در جنوب استان فارس شناسایی شد و ماموران آگاهی شهرستان‌های لار و فیروزآباد موفق به دستگیری هر چهار سارق مسلح در فیروزآباد و شیراز شدند.

یکی از دزدها، دانشجو بود

سجادیان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان چهار قبضه کلت کمری، سلاح شکاری و کلاش، یک کیلوگرم طلا و 18 میلیون تومان پول نقد همراه چند دستگاه تلفن همراه و خودروی زانتیای مسروقه کشف و ضبط شد.

رئیس‌پلیس استان فارس افزود: متهمان که میانگین سنی آنها از 19 تا 24 سال است و یک دانشجوی رشته معماری نیز در میان آنها دیده می‌شود، به پلیس آگاهی منتقل شدند و به دزدی‌های سریالی اعتراف کردند.

اعتراف متهمان به دزدی‌های مسلحانه سریالی

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در تحقیق از اعضای این باند معلوم شد سه نفر از آنها دارای سابقه سرقت و آدم‌ربایی بوده و ساکن استان فارس هستند و به انگیزه مالی مرتکب سرقت‌ها شده‌اند.

در مرحله بعدی مشخص شد متهمان روزهای پایانی آذر امسال، خودروی زانتیایی را مسلحانه در شهرستان کنگان استان بوشهر دزدیده و با همان خودرو به استان فارس بازمی‌گردند و شبانه در خیابان‌های خلوت شهرستان‌های لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قیروکارزین استان فارس رهگذران را تهدید و پول‌هایشان را می‌دزدیدند. همچنین با ورود به مغازه‌های همین شهرها، مغازه‌داران را با سلاح تهدید و پول و اموالشان را سرقت می‌کردند.

ردپای دزدها در استان بوشهر

سردار سجادیان یادآور شد: اعضای این باند علاوه بر این زورگیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه از مغازه‌ها، به سرقت مسلحانه از دو مغازه طلافروشی شهرستان اوز از توابع لارستان هم اعتراف کردند. در مرحله دیگری از تحقیقات متهمان به ده فقره دزدی مسلحانه دیگر از قبیل سرقت خودرو در استان بوشهر نیز اعتراف کردند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

بنابراین گزارش، درپی اعتراف متهمان، دو مرد نیز که اموال دزدی را از اعضای این باند می‌خریدند، دستگیر شدند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم متهمان و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها