درخواست عضو کمیسون اقتصادی مجلس:

بهمنی پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال تصویب تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در این کمیسیون و ارائه آن به صحن علنی مجلس خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۹۷۶

عثمان احمدی نماینده مهاباد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص روند بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر عملکرد بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار پول گفت:42 نماینده در درخواستی با اشاره به اینکه از توضیحات رئیس کل بانک مرکزی در زمینه کنترل بازار پولی و ارزی و بحران ایجاد شده در این زمینه قانع نشدند، خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شدند.

وی با اشاره به این که به احتمال زیاد این تحقیق و تفحص در کمیسیون رأی خواهد آورد افزود:البته معتقدم طرح تحقیق وتفحص بیشتر وقت مجلس را می گیرد و بهتر می‌دانم که کمیسیون تخصصی بحث های خود را مطرح کرده و اگر نمایندگان قانع نشدند،پیشنهادهای دیگری در این زمینه ارائه شودتا پاسخگویی مسئولان را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تأکید کرد:البته اگر آقای بهمنی هم محبت کند و دل دوستان را در پاسخگویی به سوالات به دست آورد این مشکلات بوجود نمی آید.

42 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرحی خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از سال 90  در مجوزهای ساماندهی بازار پول، مدیریت بازار ارز، نرخ بهره و تسهیلات اعطایی شده‌اند که هم اکنون این درخواست در کمیسیون اقتصادی در حال بحث و بررسی است.

نمایندگان در واکنش به نوسانات اخیر بازار ارز و طلا و همچنین عدم پاسخگویی بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص چنین در خواستی را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها