در هم‌اندیشی طنز رادیویی صورت می گیرد

تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی

همزمان با برگزاری اختتامیه سومین هم‌اندیشی طنز رادیویی در بیست و ششم تیر ماه، از «هوشنگ مرادی کرمانی» نویسنده طنز کودک و دیگر پیشکسوتان فرهنگی و ادبی از جمله خانواده مرحوم «محمد عاملی»، «محمد میرکیانی»، «عذرا وکیلی» و «زهرا محمدخراسانی» تقدیر و تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۲

 کامران کاظم‌زاده مدیر رادیو فرهنگ در نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت:مرادی‌کرمانی یکی از جریان‌سازان عرصه ادبیات طنز در ایران است. او با جادوی کلمات توانسته جلوه‌های مختلف زندگی را به تصویر بکشد و یکی از ویژگی‌های مهم کار ایشان بیان درد و فقر مردم به زبان شیرین طنز است. 

کاظم‌زاده تصریح کرد: شیوه قصه‌گویی مرادی کرمانی روایت است که جوهره اصلی برنامه‌سازی رادیویی است. یک رادیوی خوب رادیویی است که بتواند خوب روایت کند.

وی گفت: هنر مهم آقای کرمانی روایت زندگی است و اگر بگوییم ایشان راوی زندگی هستند، پر بی‌راه نگفته‌ایم. همه می‌دانند که دنیا این روزها با نداشته‌هایش و با امثال هری پاتر ذهن مخاطبان سراسر دنیا را به خود جذب می‌کنند، در چنین شرایطی ما باید از تمام داشته‌هایمان استفاده کنیم و سرمایه‌های غنی خود را پرورش داده و مورد استفاده قرار دهیم.

مدیر رادیو فرهنگ اظهار داشت: برای فرهنگی که سابقه درازمدتی در طنز و بذله‌گویی دارد، حیف است که به مقوله طنز به صورت جدی نپردازد. به همین دلیل ما در سومین هم‌اندیشی طنز موضوع شادیانه‌های کودکانه را دستامیه قرار دادیم بلکه به این بهانه نظرها و گوش‌ها را به مقوله طنز کودکانه حساس کنیم.

وی از برپایی چهار نشست تخصصی خبر داد و گفت:‌ روز دوشنبه نوزدهم تیرماه نشستی با حضور برنامه‌سازان کودک برگزار می‌شود. «بازی‌های آوازی کودکان»، «آسیب‌شناسی طنز» و بررسی ابهامات موجود در ساخت برنامه‌های طنز از جمله موضوعات این نشست‌هاست.

کاظم‌زاده به جزئیات برگزاری این هم‌اندیشی اشاره کرد و گفت: 92 اثر صوتی در ساختارهای مختلف، 41 اثر مکتوب در قالب مقاله، ترانه و داستانک و 17 اثر در بخش «بچه‌ها رادیو» به جشنواره ارسال شده است که در حال داوری هستند و همزمان با برگزاری اختتامیه هم‌اندیشی برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی به برگزاری برنامه‌های جنبی برای کودکان ونوجوانان در روز همایش اشاره کرد و افزود: در مراسم اختتامیه، سه مقاله سفارشی که توسط سه نویسنده حوزه کودک «شهرام شفیعی»، «مصطفی رحماندوست» و «طاهره هیبه» نوشته شده، ارائه خواهد شد.

مدیررادیو فرهنگ گفت: طراحی و تولید سی دی صوتی «سیر قصه‌گویی در رادیو» از نخستین روزهای راه‌اندازی رادیو تا امروز از جمله فعالیت‌هایی است که در قالب این جشنواره انجام می‌شود. در این لوح فشرده، صدای گویندگان پیشکسوت قصه‌گویی در رادیو از جمله فضل‌الله صبحی، حمید عاملی، رضا رهگذر و مریم نشیبا قرار داده شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: تلاش کرده‌ایم در اختتامیه از قابلیت‌های تلویزیونی نیز استفاده کنیم و اجرای این مراسم به‌طور کامل بر عهده گروه فیتیله خواهد بود.

اختتامیه سومین هم‌اندیشی طنز رادیویی روز دوشنبه 26 تیرماه با عنوان شادیانه‌های کودکانه در سالن میلاد برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها