منطقه زیبای مونت‌کانگیان که به صخره سبز نیز مشهور است، مجموعه‌ای با زیبایی خیره‌کننده در ایالت هبی و در حدود 50 کیلومتری جنوب غربی مرکز ایالت یعنی شهر شیجاژونگ قرار گرفته و شهرت خود را مدیون ترکیب زیبایی طبیعت کوهستانی، آبشار بلند و ابنیه تاریخی ساخته شده در آن است.
کد خبر: ۴۸۰۰۴۳

منظره بدیع صخره‌های سنگی که از لابه‌لای آن درختانی سرسبز و بزرگ ریشه‌هایشان را با سماجت در شیارهای صخره فرو کرده‌اند با پس‌زمینه آبشاری بلند و صدایی گوشنواز و دائمی که حاصل برخورد آب‌های زلال چشمه‌ای در بلندای کوه بر پیکر صخره‌هاست، خود به تنهایی برای مسحور کردن آدمی کافی است، چه رسد به این که دست هنرمند انسان در روزگار گذشته با ساخت پلی زیبا دو بخش جداافتاده صخره که ارتفاعی ژرف در زیر آن ایجاد شده را به هم پیوند زده و در دو سمت پل نیز سازه‌های معماری تاریخی با آن شکل و شمایل خاص بناهای چینی و شیروانی‌های موجدار در بالای آن ترکیبی چنان بدیع از آمیزش طبیعت و تاریخ.

هنر ایجاد کرده که بدون شک دیدن این منظره در ذهن گردشگران ثبت خواهد شد.

بیشتر درختانی که در این منطقه وجود دارند درخت صندل بوده و برخی از آنها دارای عمری نزدیک به 3000 سال دارند.

زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که بسیاری از فیلمسازان چینی یا سایر کارگردانان غیرچینی که موضوع فیلمشان به نوعی به سرزمین چین مربوط می‌شود، تلاش می‌کنند ولو با صرف هزینه‌های سنگین، بخشی از فیلمبرداری و داستان فیلم خود را در این منطقه انجام دهند و به همین دلیل تا به حال تعداد زیادی فیلم سینمایی که در قسمتی از آن، دره و کوهستان و آبشار کانگیان وجود دارد، ساخته شده است.

مهم‌ترین بنای دیدنی این منطقه معبد خوشبختی و ثروت است که در قرن هفتم میلادی ساخته شده و روایت است که محل اقامت شاهزاده خانمی به نام نان یانگ بوده است.

بخش‌های مختلف این معبد بودایی عبارتند از: اتاق لوحه‌ها، تالار فرمانروایان آسمانی، تالار بودای بزرگ و تالار پل برج.

پل ساخته‌شده روی صخره دارای 15 متر طول و 9 متر عرض است و تا سطح کف دره حدود 52 متر فاصله دارد.

این پل به طور کامل از سنگ ساخته شده و در ساخت آن 365 قطعه سنگ به تعداد روزهای سال استفاده شده است.

برای رسیدن به این مجموعه گردشگران و بازدیدکنندگان باید از طریق 360 پله‌سنگی که از پایین دره شروع می‌شود و به پل و معابد کناری آن ختم می‌شود، استفاده کنند.

نیروانا حسینی
منبع: just travel

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها