کد خبر: ۴۷۷۶۷۳

خستگی مفرط وقتی پیش می‌آید که در حفظ عادت‌های سالم مشکل داشته باشید، یعنی خواب منظم نداشته باشید، مرتب ورزش نکنید، غذای غیرمعمول یا نامتعادل بخورید، دخانیات استعمال کنید، مایعات کافی ننوشید و وقت کافی به استراحت اختصاص ندهید و سرگرمی‌های خسته‌کننده داشته باشید.

وقتی بیش از حد خسته‌اید، خوب است به کارها و عادت‌های روزانه خود نظری بیفکنید، بعضی از درمان‌های طبیعی هم وجود دارد که به برطرف‌کردن خستگی کمک می‌کند. احساس خستگی در پایان روز، طبیعی و خوب است زیرا نشانگر آن است که شما باید استراحت کنید و به شما کمک می‌کند​ به خواب بروید.

فشارهای عصبی را کاهش دهید و عادت‌های بد خود را کنار بگذارید، سبک زندگی‌تان را بازیابی کنید و به عادت‌های سالم دست یابید و با تغییر برنامه روزانه خود مقدار انرژی معمول خود را به دست آورید.

به طور کلی برای غلبه بر خستگی باید تمرینات بدنی را در فعالیت‌های روزمره خود وارد کنید، به یک برنامه خواب معمول برسید، غذای متعادل بخورید که مقدار زیادی مواد غذایی پرانرژی داشته باشد و درباره چیزی فکر کنید که بتواند سبک زندگی متعادل و خالی از اضطرابی به شما ببخشد.

ورزش‌هایی مانند یوگا، آب درمانی، درمان با گیاهان دارویی و غذاهای شفابخش با توصیه و نظارت متخصصان می‌تواند به رفع خستگی شما کمک کند، اما قبل از همه اینها برای چک‌کردن وضعیت فشار و قندخون خود نزد پزشک بروید، زیرا خستگی مفرط شما ممکن است در اثر کمبود ریزمغذی‌ها، اختلال هورمون‌ها یا تغییراتی در فشار خون باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها