نمایندگان کارگری در روند اصلاح قانون کار توانستند شرکای اجتماعی را متقاعد کنند که بحث پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران به همان روال سابق بوده و در قانون کار جدید تغییری در آن لحاظ نشود.
کد خبر: ۴۶۲۴۹۵

غلامرضا عباسی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نحوه تعیین و پرداخت عیدی مشخص است و از سوی مراکز ذیصلاح و وزارت کار پرداخت آن به کارفرمایان از طریق ارسال بخشنامه اعلام شده‌ است.

وی درباره جزئیات پرداخت عیدی کارگران گفت: کف عیدی پرداختی 2 ماه پایه حقوق کارگر است، مشروط بر این‌که از 3 برابر حداقل دستمزد تجاوز نکند.

عباسی ادامه داد: با توجه به این‌که حداقل مزد امسال 330 هزار تومان است، کف عیدی دریافتی کارگران باید 660 هزار تومان باشد و از 990 هزار تومان نیز بیشتر نشود.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور افزود: در روند اصلاح قانون کار با نمایندگان دولت و کارفرمایان توافق کردیم بحث عیدی و پاداش به همان روال سابق باشد و در قانون کار جدید تغییری در آن لحاظ نشود.

وی با بیان این‌که در زمان پرداخت عیدی اجبار و چارچوب مشخصی وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون بسیاری از کارفرمایان 50 درصد عیدی را در 6 ماهه اول سال پرداخت کرده‌اند و وزارت کار نیز دستورالعمل پرداخت آن را به بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها اعلام کرده و آنها را به پرداخت پاداش پایان سال کارگران موظف کرده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها