نقد کوتاه

سال گذشته هر کسی که آیپد می‌خرید برای این که در کل‌کل با دوستانش که کنسول‌های دستی داشتند و ادعا می‌کردند بازی‌های کامل‌تری را برای کنسولشان در اختیار دارند، کم نیاورد بازی «شمشیر بی‌نهایت» را رو می‌کرد و تا حدود زیادی موفق به برانگیختن تحسین آنها می‌شد. «اپیک» کار خود را درست انجام داده بود و این کار درست را امسال تکمیل کرد. «شمشیر بی‌نهایت 2» را می‌توان یک دنباله بازی به تمام معنا دانست.
کد خبر: ۴۵۱۱۳۳

اگر همین الان دوباره نسخه اول را بازی کنید، می‌بینید که هیچ چیز کم ندارد ولی نسخه جدید از آن هم بهتر است. داستان ساده نسخه قبل جای خودش را به یک داستان عالی داده است که علاوه بر گره‌های داستانی فوق‌العاده، این بار روایتش صداپیشه هم دارد و دیگر از سکوت روایی خبری نیست.

این داستان درست از جایی شروع می‌شود که نسخه قبل تمام شده بود؛ جایی که قهرمان داستان که نامش «سیریس» است به کمک یک آهنگر نیاز دارد. اما این آهنگر زندانی است و سیریس برای نجات وی باید بر 3 غول عظیم‌الجثه غلبه کند.

البته این طور نیست که راه رسیدن به این 3 غول هموار باشد. در طول مسیر با انواع و اقسام دشمنان مواجه می‌شوید که هرکدام راه خاصی برای غلبه کردن دارند. هوش مصنوعی دشمنان کاملا پیشرفت کرده است و حرکات مختلفی را در هر زمان انجام می‌دهند. همچنین الان می‌توانند جادو هم بکنند.

مبارزات به صورت همزمان انجام می‌شود و شما می‌توانید با کشیدن انگشت روی صفحه دستگاه، روی دشمنان شمشیر بکشید. مکانیک دکمه زنی قابل ستایش نسخه قبل همچنان در بازی وجود دارد و وقتی به حالت خاصی از مبارزه برسید آنها را به صورت ویژه پیاده می‌کنید.

این بازی از نظر بصری، صفحه تازه‌ای را در صنعت بازیسازی موبایل باز کرده است. اگر تصاویر مربوط به این بازی را جایی غیر از خود آیپد ببینید باور نمی‌کنید که این بازی برای ios ساخته شده، بخصوص که طراحی هنری آن خیلی شبیه بازی «دارک سولز» است. محیط بازی هم نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده و پر از راه‌های مخفی و راهروهای پرخطر است.

پیرو تمام بازی‌های نقش‌آفرینی سیریس، بازیکن با از بین بردن دشمنان، امتیاز تجربه و طلا کسب می‌کند که به وسیله آنها می‌تواند توانایی‌هایش را افزایش دهد یا به سلاح‌های قوی‌تری دسترسی پیدا کند. تمام کردن این بازی فوق‌العاده 6 ساعت به طول می‌انجامد و لذت آن به تنهایی می‌تواند بهانه خریدن یک پلتفرم بر مبنای ios باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها