مطبخ

خوراک زبان

کد خبر: ۴۳۴۳۰۴

طرز تهیه: برای تهیه این غذا ابتدا باید زبان را با دقت تمیز کنید، بشویید و بگذارید بجوشد. در این هنگام‌گاهی کف آن را بگیرید. البته دقت کنید چون زبان از جمله گوشت‌هایی است که پخت آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. سبزی معطر، زنجبیل، سیر و پیاز نگینی شده را هم داخل زبان بریزید و شعله را کم کنید تا با حرارت ملایم‌ بپزد. کرفس را هم اواسط پخت به زبان اضافه کنید. در آخر هم زبان باید به اندازه یک لیوان آب داشته باشد. نمک را هم اضافه کنید و بعد از چند جوش، زبان را بردارید و داغ ‌داغ پوست بکنید. حالا بگذارید زبان سرد شود، سپس آن را با یک چاقوی تیز برش دهید. قارچ‌ها را خوب بشویید، خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. وقتی آب قارچ کشیده شد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. آب زبان را هم اضافه کنید و بگذارید تا چند جوش بزند و غلیظ شود. حالا زبان‌های ورقه ورقه شده را در دیس بچینید و مقداری از سس قارچ روی آن بریزید و میل کنید.

کرم شکلاتی

مواد لازم: شیر: 3 پیمانه، شکر: یک پیمانه، زرده تخم‌مرغ: یک عدد، آرد: 2 قاشق غذاخوری، پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری و شکلات تلخ: نصف پیمانه.

طرز تهیه: شیر، آرد، شکر، پودر کاکائو و زرده تخم‌مرغ را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا کاملا صاف و نرم شود. سپس این مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید. مواظب باشید که مواد گلوله نشود. وقتی این مواد قوام آمد، شکلات تلخ را ریز کنید و داخل بقیه مواد بریزید و هم بزنید تا شکلات هم آب شده و با بقیه مواد مخلوط شود. بعد از چند جوش آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. سپس آن را داخل ظرفی بریزید و روی آن را با خلال پسته یا بادام یا پودر نارگیل تزیین کنید.

 

سوپ دال عدس

مواد لازم: پیاز متوسط: 2 عدد، دال عدس: 3 قاشق غذاخوری، بلغور گندم پلویی: یک قاشق غذاخوری، برنج: یک قاشق غذاخوری، آرد: یک قاشق غذاخوری، آب گوشت یا آب مرغ: 4 پیمانه، رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری و‌ نمک، فلفل، روغن سرخ کردنی و رشته سوپ: به میزان لازم.

طرز تهیه: بلغور گندم و برنج را خوب بشویید و بگذارید با آب گوشت بپزد.

وقتی که برنج و بلغور پخته شد، دال عدس را به آنها اضافه کنید. سپس پیاز را خرد و در روغن کمی سرخ کنید. آرد را هم به پیاز اضافه کنید و کمی سرخ کنید.

حالا رب را هم به غذا اضافه کنید و تفت دهید، سپس آنها را به دیگر مواد سوپ اضافه کنید. این سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد. نمک و فلفل و رشته سوپی را هم اضافه کنید و بگذارید تا با هم بجوشد و سوپ جا بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها