فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی یک میلیون و 200 هزار معتاد دائم المصرف در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۶۸۱

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در کشور یک میلیون و 200 هزار معتاد دائم المصرف شناسایی شده اند که برخی از آنها دارای تمکن مالی بوده و نیاز مالی ندارند. همچنین 400 هزار معتاد هروئین در کشور شناسایی شده اند که مرکز درمانی برای اقامت دائمی آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به برخورد با مراکز درمان غیر مجاز اعتیاد اظهار داشت: شناسایی و برخورد با کمپ های درمانی غیر مجاز وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاههای درمانگر است. اگر آنها از پلیس بخواهند که با مراکز غیر مجاز برخورد شود پلیس با آنها برخورد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود:باید بتوانیم روش های درمان را اصلاح کنیم اما وظیفه برخورد با این مراکز بر عهده دستگاههای مسئول است که بار اول به آنها اخطار داده می شود و در صورت بی‌توجهی، پلیس با این مراکز برخورد می کند.

احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره‌ی قاطعیت پلیس در انجام وظیفه گفت: قاطعیت پلیس با حقوق مردم مرز ظریفی دارد، باید به ماموران آموزش حرفه ای و آموزش قدرت تشخیص دهیم تا این مسئله موجب قاطعیت در اجرا شود. برای اجرای قانون مسامحه نداریم. اجرای سختگیرانه بدون بسترسازی چیزی جز شکستن قانون و ابهت پلیس ندارد.

فرمانده ناجا امنیت اجتماعی را نیاز دائمی مردم دانست و تاکید کرد: هم اکنون شرایط امنیت اجتماعی و امنیت کشور در مقایسه با کشورهای منطقه بهبود یافته و از نظر نرم های جهانی در وضعیت خوبی به سر می بریم. هم اکنون جرائم جنایی در کنترل نیروی انتظامی است ضمن اینکه در شرق کشور دیگر با بحران روبرو نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها