کد خبر: ۴۲۲۷۳۰

تراشه تشخیص سیاه‌زخم

تراشه جدیدی از سوی محققان دانشگاه آلبانی و کرنل تولید شده که می‌تواند تشخیص بدهد پودر سفید حاوی بیماری سیاه‌زخم است یا پودر بچه! البته تراشه مورد نظر این تشخیص را در کمتر از یک ساعت انجام می‌دهد. این دستگاه که شبیه یک چمدان محکم است، 7 سال در دست تولید بود و می‌تواند نمونه‌هایی در اندازه 40 هاگ میکروسکوپی دریافت و سلول‌ها را جمع‌آوری کند، DNA را از نو بسازد و تشخیص بدهد آیا این پودر آلوده است یا خیر.

 

 

 

 

 

 

 

ربات خودآموز

خیلی‌ها می‌توانند از همین الان خیالشان را بابت مرحله بزرگی از تولید ربات‌ها راحت کنند. به‌ نظر می‌رسد که ربات‌ها بزودی خودشان به خودشان آموزش خواهند داد. Soinn رباتی است که با همکاری گروه هاسگوای توکیو درست شده و خودش یاد می‌گیرد که امور ساده را چطور انجام بدهد. این ربات با ترکیب داده‌های حسی (دیدن، لمسی و شنوایی) و اطلاعات اینترنت می‌تواند راه‌حلی نو برای مشکلات خودش خلق کند.

 

 

 

 

 

 

 

تراشه آزمایش HIV

تشخیص آزمایش HIV معمولا روزها به‌طول می‌انجامد، اما تراشه جدیدی با عنوان mChip می‌تواند در عرض 15 دقیقه این تست را انجام بدهد و نتیجه را اعلام کند. قیمت این تراشه تنها یک دلار است و 100درصد نتیجه صحیح را اعلام می‌کند. محققان دانشگاه کلمبیا که این تراشه را تولید کرده‌اند، امیدوارند در آفریقا کاربرد زیادی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

ساعتی با نیروی آندروید

ساعت آندرویدی Coil طرح جدیدی از سوی Wimm Labs است که می‌تواند نرم‌افزارهای مختلف آندرویدی را به ساعت بیاورد و به این ترتیب یک دستیار کاملا هوشمند روی مچ خود داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوچک‌ترین باتری دنیا

این باتری خیلی کوچک است، در حقیقت 60هزار برابر کوچک تر از یک باتری AAA است. دانشگاه Rice، مخترع این باتری اعلام کرده که اندازه این باتری حدود 6 برابر کوچک‌تر از یک باکتری است و در نانوتکنولوژی و همچنین در زمینه قراردادن دستگاه‌های پزشکی در بدن انسان کاربرد خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

این بازی را در خیابان انجام دهید

بازی‌های آرکید (که پول می‌انداختیم و تا می‌باختیم بازی می‌کردیم) هنوز لذت خودشان را دارند و حالا بازی محبوب دهه هشتادی OutRun همین کار را دوباره انجام داده است منتها این بار، حقیقتا در خیابان حرکت می‌کنید!

پشت این کنسول یک دوربین قرار داده شده است تا بازی را به ‌صورت واقعیت افزون شده در ‌آورد و بقیه المان‌های بازی را به آن اضافه ‌کند. مواظب باشید تصادف نکنید وگرنه ضررتان از سکه‌ای که انداخته‌اید بیشتر خواهد شد!

 

 

 

 

 

 

 

 

نیروی ابر انسانی فقط با یک دستکش!

یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه جورجیا ثابت می‌کند برای داشتن قدرت‌های ابر انسانی، نیازی به گاز گرفتگی بر اثر عنکبوت رادیواکتیو یا افتادن در اتاق گاز نیست! در حقیقت، برای بهبود حس لامسه، کافی است یک دستکش شبیه به این دستتان کنید.

این دستکش در نقاطی از جمله بند انگشت، لرزش‌های فرکانس بالا ایجاد می‌کند. این دستکش باعث می‌شود تفاوت بین دو کاغذ هم وزن را تنها با لمس کردن، بسادگی تشخیص داد!

 

 

 

نسل بعدی پلی‌استیشن تا 2012 به ‌تعویق افتاد

سونی رسما به تمام شایعات پاسخ داد و اعلام کرد که از دستگاه دوست‌داشتنی PS Vita، نسل بعدی PSP، حداقل تا اوایل سال 2012 خبری نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها