کد خبر: ۴۱۹۹۱۶

اول از همه این‌که بازی و ساعت‌های تفریح به کودکان می‌آموزد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و با همسالان خود همراه شوند. علاوه بر این بازی قدرت تخیل و خلاقیت کودکان را افزایش می‌دهد و با این کار مهارت آنها را در حل مسائل بهبود می‌بخشد. در نهایت نیز بازی و تفریح کودکانه، می‌تواند در نقش ورزش و فعالیتی جسمی باشد که استرس‌ کودک را کاهش می‌دهد.

برقراری ارتباط با دیگران

وقتی بچه‌ها مشغول بازی کردن هستند و در گروهی از دوستان و همسالان خود قرار می‌گیرند، باید بتوانند نوبت را رعایت کنند، با بقیه بچه‌ها ارتباط مثبت داشته باشند و همراه آنها از بازی لذت ببرند. در حقیقت زمین بازی می‌تواند کلاس درسی در محیط باز و در فضایی دوستانه باشد. آنها در این بازی‌ها می‌آموزند افراد مختلف با دیدگاه‌ها و نظرات متفاوت را بپذیرند و به عقیده دیگران احترام بگذارند.

البته کودکان در حین بازی می‌توانند توانایی‌های خودشان را کشف کنند؛ آنها می‌فهمند چه کارهایی را خوب انجام می‌دهند و چه کارهایی را دوست دارند که درست انجام دهند. بنابراین بهتر است ارزش این ساعت‌ها را بدانیم و بگذاریم در این زمان کودک تا می‌تواند بیاموزد.

تخیل و خلاقیت

وقتی برای زمان خاصی از قبل برنامه‌ریزی نشود کودک می‌تواند قدرت تخیل و خلاقیت خود را نشان دهد. در حقیقت خلاقیت کودک زمانی شکوفا می‌شود که بتواند به تنهایی و کاملا مستقل فکر کند و تصمیم بگیرد. بنابراین همان طور که از دور مراقب او هستید و برنامه‌هایش را زیرنظر دارید، اجازه دهید بتواند آزادانه بازی‌ها را انتخاب و خلاقانه تصمیم‌هایش را عملی کند.

هم ورزش، هم تفریح

زمان بازی و تفریح، می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای فعالیت جسمی و کاهش استرس‌ و نگرانی‌های کودک باشد؛ زمانی دور از درس و نگرانی‌های تحصیل. دویدن، پریدن، بازی کردن و فعال بودن نه تنها روحیه آنها را شادتر می‌کند، بلکه ورزش و فعالیت جسمی نیز به حساب می‌آید.

بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید بازی و تفریح فقط گذراندن وقت نیست؛ بلکه فرصتی است برای آموزش و آرامش یافتن بچه‌ها.

swingset.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها