گرما مردم را کلافه کرد

قطع مکرر برق در جیرفت

قطع مکرر برق در پر جمعیت ترین شهرستان جنوب کرمان در دمای بالای 45 درجه ضمن اخلال در سیستم های سرمایشی موجب خرابی وسایل برقی مردم شده است.
کد خبر: ۴۰۹۶۰۴

به گزارش مهر، شهرستان جیرفت در جنوب کرمان پر شمارترین مرکز جمعیتی جنوب استان کرمان است  که طی روزهای گذشته شاهد افزایش ناگهانی دمای هوا است و این درحالی است که همزمان با افزایش دمای هوا مردم این منطقه شاهد قطعی مکرر برق و همچنین افت شدید ولتاژ هستند.

هر چند این پدیده با آغاز فصل گرما و استفاده مردم از کلرهای گازی و همچنین استفاده گسترده از موتور برق های آب کشاورزی در جنوب کرمان به دلیل طولانی شدن مشکل و تکرار به امری عادی برای مردم همه شهرستان های جنوب کرمان تبدیل شده است اما قطعی برق و افت ولتاژ طی روزهای اخیر طی روزهای گذشته مردم مرکز جمعیتی جنوب کرمان را کلافه کرده است.

این در حالی است که مردم مجبور به تحمل گرمای بیش از 45 درجه و شرجی هستند.از سوی دیگر افت شدید ولتاژ برق موجب خراب شدن وسایل برقی مردم بخصوص در روستاهای شهرستان جیرفت است که موجب اعتراض مردم برخی روستانشینان از جمله پشت لر، الله آباد، هوکرد، ابوذریه و روستاهای دیگر این منطقه شده است.این مشکل حتی در شهر جیرفت نیز نمود پیدا کرده است و مردم خواستار رفع سریع این مشکل هستند.

استفاده از موتور پمپ های برقی کشاورزی در مرکز کشاورزی استان کرمان و همچنین استفاده غیر مجاز از برق که در جنوب کرمان به صورت گسترده وجود دارد یکی از مهمترین دلایل بروز افت ولتاژ در جنوب کرمان است.

مردم برخی از روستاهای جیرفت طی هفته گذشته برای توجه بیشتر مسئولان با حضور مقابل فرمانداری جیرفت از مسئولان خواستند برنامه ریزی لازم برای حل این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند.

محمد رشیدی ، مسئول امور برق جیرفت با تائید وجود مشکل افت ولتاژ در این شهرستان گفت: این مشکل به دلیل استفاده بیش از حد از شبکه برق و افزایش بار مصرف بخصوص در ساعت پیک مصرف و اوج گرمای هوا است.

وی افزود: متاسفانه 30 درصد برق جیرفت به صورت غیر مجاز مورد استفاده قرار می گیرد و با وجود تذکرات مکرر و درخواست از مردم این مسئله موجب افزایش تعداد مصرف کنندگان غیر مجاز شده است. در زمان اوج مصرف برق در جیرفت 140 مگاوات برق وارد شبکه می شود اما همچنان مشکل افت ولتاژ وجود دارد.

مسئول امور برق جیرفت از کشاورزان خواست در این زمان بخصوص در ساعات اوج گرما موتور پمپ های کشاورزی را روشن نکنند. از سوی دیگر برنامه ریزی برای تامین برق براساس جمعیت هر منطقه صورت گرفته اما طی سال های اخیر شاهد افزایش جمعیت در این مناطق بخصوص در مناطق روستایی هستیم اما به طور مثال جمعیت در برخی از روستاها از 20 خانوار به 50 تا 60 خانوار رسیده است و میزان مصرف هم به همین نصبت افزایش یافته است.

رشیدی گفت: هم اکنون برای توسعه شبکه برق رسانی منطقه به 5.6 میلیارد تومان بودجه نیاز است که در این صورت می توان اقدامات لازم برای جلوگیری از قطع برق را انجام داد.

وی خواستار صرفه جویی مردم شد و گفت: کشاورزان باید در این ساعات موتور پمپ های خود را خاموش کنند.

مسئول امور برق جیرفت از وجود 60 هزار مشترک در این منطقه خبر داد.

بخشدار مرکزی جیرفت نیز در خصوص مشکل قطع برق گفت: طی روزهای اخیر شاهد بروز مشکل قطعی مکرر برق در مراکز جمعیتی جیرفت هستیم و از مسئولان مربوط می خواهیم در این زمینه چاره اندیشی کنند.

احمد بلند نظر افزود: این مشکل در چند روستا با چهار هزار جمعیت بیشتر دیده می شود.

وی خوستار فعالیت شرق برق جنوب کرمان با حساسیت بیشتر در این خصوص شد و گفت: اقداماتی در سالهای اخیر در این زمینه شده است اما وجود مشکل نشان می دهد باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

بخشدار مرکزی جیرفت افزود: جیرفت از مناطق گرمسیر است که مردم برای زندگی در این منطقه در فصل گرما که درجه هوا بسیار بالا است چاره ای جز استفاده از کلرهای گازی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها