بخش عمده‌ای از برنامه‌های انیمیشنی که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند محصول تلاش انیمیشن ‌سازانی است که در نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت هستند.در حال حاضر نیز مراکز مختلف سیما ساخت مجموعه‌های انیمیشنی متعددی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۳۹۸۲۷۲

موجودات فضایی در تالاب انزلی

انیمیشن قصه‌های تالاب گیلان در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی وکارگردانی مسعود بنی‌جمالی در صدا و سیمای مرکز گیلان در حال تولید است.

بنی‌جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت موضوع مراحل تحقیق و پژوهش این مجموعه 24 ماه طول کشید که پس از آن مراحل پیش تولید نیز به مدت 6 ماه صورت گرفت.وی اضافه کرد: تولید این مجموعه از ابتدای آذر سال گذشته آغاز شده و تا پایان سال 1391 به اتمام خواهد رسید.وی درخصوص داستان این مجموعه اظهار کرد: موجودی فضایی در اثر سر پیچی از دستورات راهنما در فضا با اجرام فضایی برخورد کرده و سفینه‌اش دچار مشکل می‌شود و به طرف منظومه شمسی و کره زمین و در نهایت تالاب انزلی سقوط می‌کند.

همراهی با سعدی در سفرهای 30 ساله

انیمیشن سفرهای سعدی هم به تهیه‌کنندگی سعید ترخانی و کارگردانی علیرضا قنبری در 30 قسمت 22 دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز فارس تولید می‌شود.

ترخانی با بیان این‌که این مجموعه با ساختار داستانی تولید می‌شود، گفت: زندگی سعدی به عنوان شخصیت اصلی داستان در هر قصه (از کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی و سفرهای 30 ساله او به شهر‌های مختلف) با محوریت خود شیخ اجل تعقیب می‌شود. وی افزود: قصه‌ها با الهام گرفتن از معانی و مفاهیم اخلاقی و انساندوستانه کلیات سعدی وبا استفاده از داستان‌ها وموقعیت‌های موجود در این حکایات و اشعار و با قرار دادن آنها در یک داستان نمایشی و دراماتیک به پیش می‌رود.ترخانی تصریح کرد: داستان سفرهای سعدی با استفاده از تخیل نویسنده و با توجه به حقایق موجود تدوین شده است، گنجاندن حکایات و اشعار سعدی به عنوان تم و مضمون هر قصه، گره، گره‌گشایی و دیالوگ و... روح این معانی را به این مجموعه تزریق کرده است.

تهیه‌کننده انیمیشن سفرهای سعدی ابراز کرد: نویسندگان این مجموعه تمام تلاش خود را در تحلیل و به روز بودن، اقتباس والهام گرفتن از اشعار و حکایات سعدی به کار برده‌اند.

قصه‌های دشت گل

مجموعه انیمیشن قصه‌های دشت گل در 13 قسمت 7 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید آژیرابی در صدا و سیمای مرکز گلستان تهیه و تولید می‌شود.

آژیرابی با بیان این‌که این انیمیشن حدود 4 ماه پیش تولید داشته است، گفت: تولید این مجموعه از شهریور سال گذشته شروع شده و در شهریور ماه امسال آماده پخش خواهد شد.وی درباره داستان این مجموعه نیز گفت: گلپا و گلسا دو شخصیت این انیمیشن هستند که پای قصه مادربزرگ و پدربزرگ خود می‌نشینند و در هر قسمت قصه‌ای آموزنده و پر از ماجرا تعریف می‌شود. این داستان‌ها بیشتر متعلق به استان گلستان و بومی است.

وی به نکته‌های ظریف تربیتی در تولید انیمیشن اشاره و ابراز کرد: از ویژگی‌های دیگر این مجموعه پویایی تهیه انیمیشن در داخل استان است زیرا ساخت انیمیشن در داخل استان گلستان نسبت به دیگر استان‌ها به دلیل کمبود نیروی متخصص به کندی پیش می‌رود، به همین دلیل تولید انیمیشن به صورت آموزشی ـ تولیدی صورت می‌گیرد تا نیروها هنگام آموزش به تولید هم بپردازند.

مبارزه با منفعت‌طلبان

مجموعه انیمیشن «محیط بانان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی صمد غلامزاده در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای در شبکه طبرستان تهیه و تولید می‌شود.غلامزاده با بیان این که این مجموعه با هدف آموزش و موضوع ارشادی تولید می‌شود، گفت: در انیمیشن محیط بانان، دو محیط بان در یک قرارگاه پیشرفته و مجهز محیط بانی، وظیفه پشتیبانی و حمایت از محیط زیست را دارند.

وی افزود: این دو محیط‌بان با استفاده از سیستم‌های دیده‌بانی از دریا، جنگل، مراتع و حیوانات مواظبت می‌کنند. اما در مقابل آنان یک تیم شرور قرار دارند که با برهم زدن چرخه طبیعی محیط زیست قصد منفعت‌طلبی و سودجویی دارند.

غلامزاده ادامه می‌دهد: در این انیمیشن، تیم خلافکار سعی دارند با انواع حیله‌ها مانند قطع درختان، به‌دام انداختن و فروش حیوانات جنگل و کمیاب، بیشترین منفعت را از آن خود کند.

غلامزاده با بیان این‌که در تولید این مجموعه از تکنیک سه‌بعدی استفاده شده است، گفت: اتودها و کاراکترهای فراوانی طراحی شد تا جذابیت لازم برای مخاطب ایجاد شود. وی با بیان این‌که تولید این مجموعه 5 ماه پیش آغاز شده است، ابراز کرد: تولید انیمیشن محیط‌بانان از دی سال گذشته آغاز شده است.

ماجراهای حیوانات در مزرعه سبز

مجموعه انیمیشن «مزرعه سبز» به کارگردانی علیرضا عباچی‌نژاد و تهیه‌کنندگی کیوان میراهل‌یکان در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای به همت صدا و سیمای آذربایجان شرقی تهیه و تولید می‌شود. میراهل‌یکان گفت: این مجموعه با بهره‌گیری از تکنیک‌های متعددی همچون تکنیک سه‌بعدی تلاش می‌کند مخاطبان کودک را جذب کند.

وی درباره داستان این مجموعه نیز گفت: این انیمیشن مزرعه‌ای است که در آن حیوانات اهلی زندگی می‌کنند و هر کدام شغل و وظیفه‌ای دارند. در هر قسمت اتفاق خاصی برای مزرعه می‌افتد و به کمک هم مشکلاتشان را حل می‌کنند.

وی با بیان این‌که پیش‌تولید این مجموعه چهار ماه طول کشیده است، ابراز کرد: مدت تولید انیمیشن مزرعه سبز 17 ماه است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت امسال تمامی قسمت‌ها آماده پخش شود.

ماجراهای کلبه جنگلی

انیمیشن بچه‌های جنگل به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهرام بیگی در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز گلستان در حال تولید است. بیگی گفت: انیمیشن بچه‌های جنگل 4 ماه پیش تولید داشته و از مرداد سال گذشته تولید این مجموعه آغاز شده است. داستان این انیمیشن درباره خانواده یک پزشک است که فرزندانش را به یک کلبه جنگلی می‌فرستد، در این میان دختر کوچک با حیوانات عجیب و غریبی برخورد می‌کند.

بیگی استفاده از فضاها و شخصیت‌های بومی استان، آشنایی کودکان و نوجوانان با جنگل و آشنا کردن آنها با خطرات و حفظ جنگل، دوستی و همدلی بین همدیگر و مراقبت از حیوانات جنگل را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد. وی با بیان این‌که تاکنون در مراحل تولید مشکل خاصی ایجاد نشده و همکاری‌های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: برای جذابیت بیشتر این مجموعه در میان مخاطبان از تکنیک سه‌بعدی استفاده شده است.

یک انیمیشن با تکنیک خمیری

بره سیاه کوچولو نام انیمیشنی است که در 13 قسمت 8 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی پدرام گنجی و کارگردانی هدی مکرمی در صدا و سیمای مرکز همدان در حال تولید است.

گنجی گفت: این مجموعه که هم‌اکنون مراحل تدوین و صدا‌گذاری را می‌گذراند با استفاده از تکنیک خمیری ساخته می‌شود.گنجی با اشاره به این‌که مراحل پیش‌تولید این مجموعه از سال 87 آغاز شده است ابراز امیدواری کرد تا پایان 6 ماهه اول امسال این مجموعه آماده پخش شود.

انیمیشنی درباره حشرات

انیمیشن «علی و ذره‌بینش» در 13 قسمت 9 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید محمد هاشمی در صدا و سیمای مرکز قم در حال تولید است. هاشمی گفت: مخاطبان این مجموعه، کودکان 4 تا 7 ساله هستند که همین ویژگی باعث حساسیت کار شده است.

ماجرای این انیمیشن درباره پسرک 5 ساله‌ای به نام علی است که در روستا زندگی می‌کند و بسیار کنجکاو است. او با دیدن رفتار حشرات و دقت در آن برای مشکلی که دارد راه حل مناسبی می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها