امیری به جام جم آنلاین خبر داد

تشکیل کمیته اصلاح قیمت گاز

نماینده زرند از تصمیم کمیسیون انرژی مجلس برای تشکیل کمیته مشورتی جهت تنظیم و اصلاح قیمت های گاز خانگی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۷۸۶

محمدرضا امیری عضو فراکسیون اقلیت مجلس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به قبوض گاز و درج قیمت های بالا در آن، گفت: به دنبال گزارش‌ها و اعتراضات مردم به ارقام بالای قبض‌های گاز مصرف خانگی، جلسه مشترکی با حضور فرزین رئیس ستاد اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه ها و اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی مجلس تشکیل شد.

وی افزود: فرزین و اوجی تاکید داشتند که خانواده هایی که مبلغ فیش گاز آنها زیاد آمده،خیلی نیستند و فقط پرمصرف ها فیش با مبلغ بالایی دارند و آمار و ارقامی ارائه دادند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه توضیحات این مسئولین،اعضای کمیسیون انرژی مجلس را قانع نکرد، گفت:‌یک بحث این بود که طبق قانون باید قیمت ها پلکانی تا پایان برنامه پنجم توسعه اضافه شود. مثلا سالی 20 درصد افزایش قیمت را داشته باشیم که دولت اعلام کرد ما در گام اول 40درصد افزایش را داشتیم.

امیری با تاکید بر اینکه در گام اول افزایش قیمت برخی از حامل های انرژی همچون بنزین بیش از 40 درصد بود، گفت: یک بحث که احساس می شد مشکل ساز شده جز این جهش تند سال اول اجرای قانون یارانه ها، بحث فاصله کم گروه های مصرفی براساس جدولی که دولت در هر 100 متر مکعب اضافه مصرف یک جهش قیمت را پیش بینی کرده ، بود که باعث می شد اختلاف قابل توجهی بین فیش های مثلا دو همسایه ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: یکی دیگر هم موضوع اقلیم بندی کشور بود که سراسر کشور به 5 اقلیم تقسیم شد و در هر گروه اقلیم ، مصرف خیلی کوچک را در جدول خیلی بزرگ پیش بینی کردند.گاهی در یک منطقه چند اقلیم آب و هوایی دیده شد. حتی در یک منطقه مثلا در استان کرمان بین زرند تا کرمان 70 کیلومتر راه است که تفاوت اقلیم دیده می شود و این مسائل باعث مشکل شده است.

نماینده زرند و کوهبنان اضافه کرد: از نظر ما این اقلیم بندی و این گروه‌بندی گروه های مصرف باید اصلاح شود و فاصله گروه ها از صد متر باید بیشتر گردد تا مقدار این مبالغ فیش ها کمتر شود و فاصله خانوارها کمتر گردد.

امیری گفت: کمیته ای که در مجلس تشکیل شده، قرار است روی این مباحث کار کند و فعلا بصورت مشورتی نظارت خود را در اختیار دولت قرار می دهد تا دولت آن را اجرا نماید در غیر اینصورت کمیسیون در این رابطه باید تصمیم گیری جدی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها