جولایی در نشست خبری اعلام کرد:

کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد

رییس ستاد دیه کشور اعلام کرد: با اجرای قانون جدید اجباری بیمه شخص ثالث از شهریور سال ‎ ،87آمار زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۸۵۱۰۱

به گزارش ایرنا، اسدالله جولایی روز شنبه در نشست خبری افزود: از سال ‎ 57تا شهریور سال 87به دلیل نقص در قانون بیمه شخص ثالث، بیش از ‎ 800هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ‎ 436 راننده مجرم راهی زندان ها شدند.

وی اضافه کرد: از شهریور ماه امسال تاکنون، یک هزار و ‎ 100نفر به دلیل جرایم راهنمایی و رانندگی، زندانی شده اند که در مقایسه با ورودی سال های قبل از آن، ‎98 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اگراصلاح قانون بیمه شخص ثالث اجرا نمی شد، باید ‎ 50هزار راننده در زندان های کشور باقی می ماندند در حالی که امروز به همت ستاد دیه کشور، تعداد این زندانیان تنها دو هزار و ‎ 500نفر است که البته تعداد زیادی از آنها مربوط به گذشته و بخشی هم به دلیل جرایم دیگر راهنمایی و رانندگی است.

رییس ستاد دیه کشور ابراز امیدواری کرد روزی برسد که در کشور زندانی با جرایم غیرعمد وجود نداشته باشد.

جولایی همچنین گفت: سال گذشته، هشت هزار و شش زندانی، واجد شرایط آزادی بودند که باید 128میلیارد ریال برای آزادی آنان پرداخت می شد و ستاد دیه در 32 نقطه کشور با ساختاری مردمی در جشن گلریزان، وام قرض الحسنه و کمک های نقدی نیکوکاران و رضایت طلبکاران، هزینه دیه آنان پرداخت شد.

به گفته وی، 50 درصد زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل نداشتن گواهینامه به زندان می روند.

سید محمد ناصر رییس ستاد دیه استان تهران نیز در این نشست گفت: نگاه ویژه این ستاد به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است که قربانیان حوادث هستند.

وی افزود: این ستاد از ابتدای سال جاری تا اول بهمن ماه، 616 فقره پرونده به مبلغ 104 میلیارد ریال برای ازادی زندانیان کمک کرده است.هم اکنون برای آزادی دو هزار و 700 زندانی واجد شرایط 400 میلیارد ریال نیاز است.

رییس ستاد دیه استان تهران گفت: سال گذشته شهرداری تهران، 10میلیارد ریال کمک برای آزادی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست زندانی کمک کرد که در بخش های مختلف هرینه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها