فرهاد مجیدی بازگشتی پر‌فروغ داشت تا با زدن 2 گل، سهمی قابل توجه در پیروزی آبی‌پوشان داشته باشد

صعود استقلال به رده دوم جدول لیگ

در روزی که مس کرمان در تبریز مقابل شهرداری تبریز به شکست 2 بر یک تن داد، استقلال به لطف فرصت‌طلبی فرهاد مجیدی و بازی سردرگم شاگردان محمد خاکپور، 3 بر یک استیل‌آذین را با شکست بدرقه کرد تا به رده دوم جدول صعود کند. هفته بیست و یکم لیگ برتر دیروز در شرایطی با برگزاری 2 دیدار خاتمه یافت که مس کرمان تیم پنجم جدول رده‌بندی در تبریز مقابل شهرداری زمین‌گیر شد تا شاگردان حمید درخشان ضمن فاصله گرفتن از قعر جدول، تبریزی‌ها را به باقی ماندن هر دو نماینده خود در این رقابت‌ها امیدوار کنند.
کد خبر: ۳۸۴۵۸۰

مسی‌ها نیز که پیش از این حتی بخت صدرنشین شدن را داشتند با این باخت دومین شکست پیاپی خود را تجربه کردند تا نه تنها دست خود را از صدرجدول کوتاه ببینند بلکه به رده پنجم نیز سقوط کنند. در این دیدار مارسیو رودریگز (18) و رسول علیزاده(59) برای شهرداری و قاسم دهنوی (57 ) برای مس گلزنی کردند.

اما در آخرین دیدار هفته و در ورزشگاه بزرگ اما خالی از تماشاگر آزادی، استقلال در دیداری که آرش برهانی را به دلیل 3 اخطاره بودن در اختیار نداشت، سید مهدی سید صالحی را کنار فرهاد مجیدی در خط حمله به کار گرفت تا روی اشتباهات بسیار خط دفاعی حریف، نهایت بهره را ببرد. در حالی که در نیمه اول یگانه تاکتیک پرویز مظلومی برای گلزنی توپ‌های ارسالی ایمان مبعلی روی دروازه نشاط جو بود، فرهاد مجیدی روی فرارهای عمقی خود 2 گل ارزشمند را برای آبی‌ها به ثمر رساند. مجیدی در شرایطی در این بازی خوش درخشید که در هفته‌های گذشته او و مسوولان باشگاه حسابی از خجالت هم در آمدند، اما طبق روال معمول فوتبال ایران همه چیز به خیر و خوشی تمام شد تا کاپیتان استقلال دیروز نقش اصلی صعود این تیم به رده دوم جدول را ایفا کند.مجیدی در حالی در دقایق 5 و 32 برای تیمش گلزنی کرد که در نیمه اول این استیل‌آذین بود که توپ و میدان را در اختیار داشت، اما مهاجمان کم دقت این تیم از 5 موقعیت مسلم گلزنی تنها یک بار آن هم توسط فریدون زندی در دقیقه 23 موفق به گشودن دروازه وحید طالب لو شدند تا کار به نیمه دوم کشیده شود.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد نیمه دوم نیز دو تیم بازی نزدیک و پایاپایی را به نمایش بگذارند، استیلی‌ها خیلی زود قافیه را باختند، چرا که با اخراج دقیقه 60 هادی ایمانی آنها مجبور شدند 30 دقیقه 10 نفره به بازی ادامه دهند. در این بین سید مهدی سید صالحی در دقیقه 73 تیر خلاص را بر پیکر استیل‌آذین وارد کرد تا این تیم همچنان در قعر جدول باقی بماند و یک قدم دیگر به سقوط نزدیک شود.صرف نظر از نتیجه بازی، استیل‌آذین نشان داد که در تعطیلات طولانی مدت نیم فصل بخوبی نقاط ضعف خود را پوشش نداده و با این خط دفاعی و دروازه‌بان ضعیف و تک روی ستارگان اسمی اما کم سوی خود ، راه به جایی نخواهد برد، مگر آن‌که در ادامه مسیر، محمد خاکپور یکباره تیمش را دگرگون کند.

مظلومی: مجیدی لیونل مسی استقلال است!

پرویز مظلومی، سرمربی استقلال پس از این بازی با تمجید از عملکرد فرهاد مجیدی، نقش او را در تیمش به نقش لیونل مسی در بارسلونا تشبیه کرد و گفت: ما مجیدی را براحتی از دست نمی‌دهیم. خوشبختانه هم باشگاه و هم او کوتاه آمدند و او بازگشت خوبی به استقلال داشت. فرهاد برای ما نعمتی است. مثل تیم بارسلونا که اگر مسی را در اختیار نداشته باشد، نصف قدرتش را از دست می‌دهد.

وی افزود : فرهاد بازیکن متعصبی است. البته اگر ما بازیکنی را در اختیار نداشته باشیم جایگزین‌ها می‌توانند این جای خالی را بخوبی پر کنند. مظلومی با اشاره به صعود استقلال به رده دوم، افزود:‌ ما جایگاهی را که از دست داده بودیم، پس گرفتیم. اتفاقات هر هفته رقم می‌خورد و باید روی همه بازی‌ها حساب کرد. دنبال این نیستیم که رقبای ما نتیجه نگیرند. در 3 هفته استقلال یک امتیاز کسب کرد، ولی اکنون قضیه برعکس شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها