زنده‌یاد محسن یوسف‌بیک با علیرضا خمسه در مجموعه «هوشیار ‌و بیدار» ایفای نقش کرده بود

هوشیار درگذشت

محسن یوسف‌بیک مجری و بازیگر دهه 60 ایران و ایفاگر نقش هوشیار در برنامه هوشیار و بیدار درگذشت. مرحوم یوسف‌بیک در دهه 60 در چند تله‌تئاتر نقش‌آفرینی کرده بود اما مسابقه «هوشیار و بیدار» او را به شهرت رساند. او در این مسابقه که اواسط دهه 60 از تلویزیون پخش شد با علیرضا خمسه همبازی بود.
کد خبر: ۳۸۴۵۵۲

زنده‌یاد محسن یوسف‌بیک بازی در 3 فیلم سینمایی «در انتظار شیطان» (1366)، «مأموریت» (1365) و «مدرک جرم» (1364) را نیز در کارنامه دارد. این هنرمند نامدار دو روز پیش در آسایشگاهی واقع در کرج دارفانی را وداع گفت.

کارگردان و نویسنده برنامه «هوشیار و بیدار» با بیان خاطراتی از دوران همکاری با مرحوم یوسف‌بیک به ایسنا، گفت: «هوشیار و بیدار» را در شرایط سخت بمباران دهه 60 تصویربرداری کردیم.

صادق عبداللهی افزود: «هوشیار و بیدار» در واقع مسابقه‌ای بود که همه ابعادش برای اولین بار اتفاق می‌افتاد؛ در شرایط سختی که بحبوحه جنگ بود. خوشبختانه توانستیم برنامه پرمخاطب و جذابی را به بینندگان تحویل دهیم که در اولین هفته‌ای که پخش شد حدود 11 میلیون نامه برایمان آمد. او ضمن بیان خاطراتی از «هوشیار و بیدار» گفت: یک‌روز در مسابقه «هوشیار و بیدار» جواب یکی از سوالات ما در مسابقه مار بود. بنابراین همان روز یک مار مصنوعی داخل استودیو و مقابل دوربین آوردیم تا شرکت‌کنندگان را راهنمایی کنیم. در همین حین یک دفعه مرحوم محسن یوسف‌‌بیک یا همان «هوشیار» با دیدن مار ناگهان دچار اضطراب شد و با گفتن «بوآ» جواب مسابقه را لو داد.

همچنین علیرضا خمسه، بازیگر نقش «بیدار» و همبازی زنده‌یاد محسن یوسف‌بیک گفت: زنده‌یاد یوسف‌بیک روح لطیفی داشت، اما هنرمند فراموش‌شده‌ای بود و همه دورادور حالش را می‌پرسیدند.

خمسه به فارس گفت: برنامه هوشیار و بیدار تأثیرات بسیاری روی مخاطبان داشت و از جذاب‌ترین و مؤثرترین برنامه‌هایی بود که تأثیراتش نیز دیرپا بود و خیلی‌ها هنوز مرا به اسم بیدار می‌شناسند؛ گاهی هم از من می‌پرسیدند از آقای هوشیار چه خبر و تصورشان پس از 25 سال این بود که ما هنوز هم با هم هستیم؛ در حالی که نزدیکی ما محدود به همان نقش بود. خمسه تصریح کرد: این ماجرا ادامه داشت تا 5 سال پیش که من کارگردانی مجموعه «جمعه تعطیل نیست» را برعهده داشتم و از ایشان دعوت کردم تا در بخش‌هایی از برنامه حضور داشته باشند. این آخرین دیدار ما بود تا چند ماه پیش که از ایشان برای حضور در یک تله‌فیلم دعوت شد و قرار بود ایشان نقش پدر مرا بازی کنند، اما به دلیل وخامت حالشان این اتفاق عملی نشد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم محسن یوسف‌بیک امروز ساعت 10 صبح از بهشت زهرا(س) مقابل غسالخانه انجام می‌شود و پیکر آن مرحوم در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها