مرگ فرهاد با شمشیر کوروش

درگیری 2 جوان با قتل خاتمه یافت

درگیری 2 جوان بر سر اختلافات مالی ،‌ با قتل یکی از آنها به پایان رسید.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۲

به گزارش فارس، غروب 17 آذر سال گذشته مأموران کلانتری 158 بعثت از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از یک درگیری شدید بین چند نفر در یک خیابان باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند که در این درگیری پدر و پسری با جوانی درگیر شده‌اند و بعد از درگیری و مجروح کردن جوان، از صحنه حادثه گریخته‌اند. حدود 2 ساعت بعد معلوم شد که جوان مجروح به نام فرهاد در بیمارستان و به علت شدت جراحات وارده به فوت کرده است.

تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل فرهاد آغاز شده بود که مدتی بعد هر دو متهم با مراجعه به پلیس آگاهی، خود را معرفی کردند و مدعی شدند که بر سر اختلافات قبلی ، با مقتول درگیر شده‌اند.

همچنین تحقیقات نشان داد که قاتل که پسری 18 ساله بوده است، به همراه مقتول برای پدرش موادمخدر می‌فروخته و از مدتی قبل بر سر مسائل مالی باهم اختلاف داشته‌اند.

بعد از اعتراف کوروش به ارتکاب قتل، قرار مجرمیت وی و پدرش صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد؛‌ صبح امروز جلسه محاکمه در شعبه 74 و به ریاست قاضی تردست برگزار شد و سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده خواستار مجازات متهمان شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص قاتل فرزندشان اعلام کردند.

در ادامه جلسه، کوروش در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام قتل عمدی را قبول ندارد، گفت: روز حادثه با پدرم به سمت خانه یکی از اقوام می‌رفتیم که مقتول با خودروی خود به سمت ما آمد و قصد داشت ما را بزند. چند متر جلوتر خودرو را متوقف و با شمشیر به ما حمله کرد. من هم با چاقویی که داشتم و برای دفاع از خود، به سمت او رفتم که در یک لحظه چاقوی من به قسمت «سفید ران» (قسمتی از پای او) زدم.

متهم در حالی مدعی بود که پدرش در این درگیری نقشی نداشته است که پدر وی قبلاً اعتراف کرده بود که با چوب‌دستی،‌به دست مقتول زده است.

قاضی تردست به متهم گفت: چطور ممکن است مقتول شمشیر داشته ولی با وجود اینکه قدش هم از تو بلندتر بود، نتوانسته است به تو حتی یک ضربه بزند که متهم در جواب گفت: قبل از اینکه او بتواند کاری کند من ضربه را زدم.

طبق نظریه پزشکی قانونی، جراحات متعدد روی دست مقتول و همچنین خونمردگی روی ناحیه گیجگاه وی، حاکی از حالت تدافعی او و همچنین برخورد جسم سخت به سرش بوده که نشان می‌دهد متهم درباره دخالت پدرش و همچنین استفاده مقتول از شمشیر دچار تناقض‌گویی شده است.

متهم نظریه پزشکی قانونی را هم قبول نکرد و مدعی شد که برای اظهاراتش مبنی بر استفاده مقتول از شمشیر شاهد دارد.

در ادامه جلسه، پدر کوروش در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل را قبول ندارد گفت: از حدود 6 ماه قبل از قتل،‌ به خاطر مزاحمت‌های فرهاد، حدود 22 بار از او شکایت کرده و همیشه آماده درگیری با او بودیم. روز حادثه به خانه خواهر همسرم می‌رفتیم که مقتول با شمشیر به ما حمله کرد.

متهم که در جلسات بازپرسی مدعی شده بود با چوب به دست مقتول زده، امروز اظهارات خود را پس گرفت و مدعی شد فقط به شمشیر او یک ضربه زده است.

مهران، در پاسخ به قاضی تردست مبنی بر اینکه تحقیقات نشان داده که کوروش و فرهاد برای تو موادمخدر می‌فروخته‌اند، گفت: تمام این ادعاها کذب محض است.

در ادامه، با توجه به اینکه متهمان مدعی شدند برای تأیید اظهارات خود شاهد دارند،‌ قاضی تردست ختم جلسه را اعلام کرد تا طرفین پرونده ظرف یک هفته، شاهدان خود را به دادگاه معرفی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها