وزیر نیرو خبر داد:

بهره برداری از 70 سد

مجید نامجو گفت: هـم اکنون 100 سد در کشور در حال ساخت است که تا پایان کار دولت دهم 70 سد با حجم ذخیره 10 میلیارد مترمکعب آب در کشور به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۶۴۹۰۵

وزیر نیرو در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه ایران جزو 15 کشور کـم آب دنیاست ،افزود: بـا توجه به پراکندگی، کاهش بارندگی در کشور و بهره مندی بیشترین آبهای سحطی و نزولات جوی باید سدهای مخزنی بیشتری در کشور احداث شود.

وی از اختصاص 20 تریلیون ریال برای تعویض کنتورهای برق و جایگزینی کنتورهای هوشمند با کنتورهای قدیمی خبر داد و اظهار داشت: به دستور رئیس جمهوری، 20 تریلیون ریال برای اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای برق اختصاص یافته است.

وزیر نیرو همچنین بر لزوم پیگیری بیشتر مدیران صنعت آب و برق برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه ها تاکید کرد و گفت: برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه های فاضلاب، بانک ملی باید جایگزین بانک جهانی شود. برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های تصفیه خانه های روستایی نیز باید از اعتبار بانک توسعه اسلامی استفاده کرد.

نامجو در ادامه موضوع آب بندان ها را از مباحث مهم دانست و یادآور شد: احیاء و توسعه آب بندان ها باید مورد توجه و رسیدگی بیشتر مدیران بخش آب قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها