کد خبر: ۳۵۹۵۷۷

طرز تهیه:

ابتدا پیازهای خرد شده را کمی در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس ریحان و گوجه فرنگی رنده شده و کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و بگذارید تا این سس به مدت 10دقیقه بجوشد. تا آماده شدن سس، داخل ظرفی گوشت چرخ کرده، 2 عدد تخم‌مرغ، پودر نان، پنیرپارمزان، جعفری، نمک و فلفل و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید. سپس از مواد، گلوله‌هایی به اندازه یک نارنگی کوچک درست کنید و کوفته‌ها را داخل سس گوجه‌ای که قبلا درست کرده‌اید، قرار دهید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت 45دقیقه بگذارید تا کوفته‌ها خوب بپزند.

 

لازانیا

مواد لازم:

خمیر لازانیای آماده: یک بسته، گوشت چرخ کرده: نیم‌کیلو، پیاز سرخ شده: 3 قاشق سوپخوری، رب گوجه فرنگی: یک قاشق سوپخوری، سس سفید: 2 فنجان، پنیر پیتزا:200 گرم.

طرز تهیه:

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده مخلوط کرده و در 2 قاشق سوپخوری روغن تفت می‌دهیم و می‌گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد. پس از آن رب گوجه فرنگی را به مایه اضافه کرده و نمک و فلفل به آن می‌زنیم (از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا می‌توان استفاده کرد).

بعد از آماده شدن مواد برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی )، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته و می‌گذاریم تا جوش بیاید و برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها مقداری نمک و روغن به آن اضافه می‌کنیم. بعد از جوش آمدن آب،خمیر لازانیا را از هم جدا کرده و داخل آب قرار می‌دهیم تا کاملا نرم شود (زیاد له نشود) سپس آن را در صافی می‌ریزیم و روی آن آب سرد می‌ریزیم تا به هم نچسبند.

حالا روی تخته کار 2 ورق خمیر لازانیا را به صورت بعلاوه پهن می‌کنیم. یک قاشق از مایه گوشتی را در محل تلاقی 2 ورق می‌گذاریم و روی آن یک قاشق پر پنیر موزارلای رنده شده می‌گذاریم و با کمی فشار آن را فشرده و به شکل مربع در می‌آوریم. حالا بخش بالایی ورق زیری را روی گوشت ‌آورده و بعد بخش سمت راست ورق بالاتر را روی آن می‌آوریم. سپس بخش پایینی ورق زیری و در آخر بخش سمت چپ را روی همه لایه‌های قبل می‌آوریم.

حالا شما یک بقچه مربع شکل محتوی گوشت و پنیر دارید. در این مرحله کف ظرف پیرکس چهار گوش را با سس سفید می‌پوشانیم و لازانیا‌های پیچیده را روی آن می‌چینیم و با سس سفید می‌پوشانیم. روی همه اینها را نیز با پنیر پیتزای رنده شده پوشانده و به مدت نیم ساعت در فر می‌گذاریم تا بپزد.

 

پیراشکی با خمیر آماده

مواد لازم برای 30 عدد پیراشکی:

گوشت چرخ کرده: 250 گرم، قارچ: نیم کیلو، زرشک: 2 قاشق غذاخوری، پیاز داغ:‌ 3 قاشق غذاخوری، رب: 2 قاشق غذاخوری، خمیر آماده پیراشکی: 2 بسته، نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم، آویشن و جعفری خشک: به مقدار لازم.

طرز تهیه:

گوشت را با پیازداغ مخلوط کرده و تفت می‌‌دهیم و سپس نمک، زردچوبه، فلفل و رب را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم. مواد که کمی تفت داده شد، نصف استکان آب روی گوشت چرخ کرده می‌ریزیم و حرارت را تنظیم می‌کنیم و می‌‌گذاریم تا گوشت پخته شود. سپس قارچ را شسته و خرد کرده و در ظرف دیگری می‌ریزیم و به آن نمک و روغن و چند قطره آبلیمو اضافه کرده و روی حرارت زیاد می‌پزیم.

سپس قارچ، زرشک، جعفری و آویشن را هم به مخلوط گوشت‌چرخ‌کرده اضافه می‌کنیم. بعد از این ‌که آب گوشت چرخ کرده کاملا کشیده شد، از مایه گوشتی یک قاشق غذاخوری پُر وسط خمیر می‌‌گذاریم و دو طرف خمیر را روی هم می‌‌آوریم و کناره‌های آن را با انگشت چین می‌‌دهیم. حالا پیراشکی‌ها برای سرخ شدن آماده‌اند اما اگرخمیرآماده در دسترس ندارید به روش زیر آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای خمیر پیراشکی:

آرد: 2 لیوان، پودر خمیرمایه: یک قاشق غذاخوری، روغن جامد: 2 قاشق غذاخوری، تخم‌مرغ: 2 عدد، نمک: یک قاشق چایخوری.

طرز تهیه خمیر پیراشکی:

پودر خمیرمایه را در نصف استکان آب‌ولرم خوب حل می‌‌کنیم و می‌‌گذاریم نیم ‌ساعت بماند. سپس در ظرفی آرد را ریخته و تخم‌مرغ‌‌ها و خمیر مایه و نمک را مخلوط کرده و هم می‌زنیم. بعد روغن را به آن اضافه و خوب مخلوط می‌‌کنیم تا خمیر لطیفی تهیه شود و به دست نچسبد. اگر خمیر کمی شل بود و به دست می‌چسبید کمی آرد به آن اضافه می‌‌کنیم ولی آرد نباید آنقدر زیاد باشد که خمیر خشک و شکننده شود. خمیر را مدت یک‌ ساعت در جای گرمی می‌‌گذاریم تا ور بیاید (خمیر بعد از ور آمدن کاملا پُف می‌کند و پوک می‌شود).

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها