محمدرضا ورزی، کارگردان جوان و نام‌آشنای سینما و تلویزیون این روزها پشت دوربین سریال «تبریز مه‌آلود» ایستاده است تا زندگی عباس‌میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار را روایت کند. سریال تازه ورزی مانند ساخته‌های پیشین این کارگردان باز هم حال و هوای تاریخی دارد. ورزی در این سریال به سراغ گوشه‌ای از تاریخ کمتر گفته شده کشورمان رفته و تلاش کرده است زندگی عباس میرزا را به تصویر بکشد. او یکی از دلیرترین و باکفایت‌ترین فرزندان فتحعلی شاه بود که علاوه بر شجاعت و مهارت در امور نظامی و لشکرکشی‌هایش برای دفاع از ایران در مقابل روس‌ها، به امور اداری و مملکت‌داری بیش از دیگر اعضای خاندان قاجار توجه داشت اما اجل به او اجازه حکومت کردن نداد.
کد خبر: ۳۵۳۳۲۲

داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که فتحعلی‌شاه، حاج ابراهیم‌خان کلانتر (صدراعظم) را که فکر می‌کند ممکن است به او خیانت کند از صدارت خلع و به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و میرزا شفیع را به جای او منصوب می‌کند سپس شاه تصمیم می‌گیرد عباس‌میرزا را از تبریز احضار کند. در ملاقات به او ماموریت می‌دهد که گنجه و ایروان را از روس‌ها پس بگیرد. هنگام بازگشت عباس‌میرزا به تبریز، میرزا ابوالحسن شیرازی (وزیر خارجه) از خواهر عباس‌میرزا (گوهر ملک) خواستگاری می‌کند که با ترفند عباس میرزا و جایگزینی فردی به جای وی مراسم خواستگاری و عروسی را ترک و با مادر و خواهر خود به تبریز می‌رود. اما این پایان کار نیست و در آنجا ماجراهای بسیاری برایش به وجود می‌آید.

در این سریال بازیگران نام آشنای بسیاری بازی می‌کنند. کوروش تهامی (عباس میرزا)، محمدرضا شریفی‌نیا (فتحعلی‌شاه)، الهام حمیدی (زن فتحعلی‌شاه)، جمشید مشایخی (میرزا عیسی فراهانی)، حسام نواب صفوی (لطفعلی‌خان زند)، رامین راستاد (ناپلئون بناپارت)، رزیتا غفاری (ریحان)، عنایت بخشی (پیرقلی‌خان)، ارژنگ امیرفضلی (خواجه یعقوب ماکاریان) شهرام عبدلی (مهدی قلی‌خان)، سپند امیرسلیمانی (نظر علی‌خان)، حسین باقریان (ستوان طابویه) کمند امیرسلیمانی (آسیه)، محمد مطیع، امیر دژاکام، ولی‌الله مومنی، شاپور کلهر، حسین محب‌اهری، چنگیز وثوقی، کتایون اویسی و فقیهه سلطانی بازیگرانی هستند که در این سریال هنرنمایی می‌کنند.

به گفته علی لدنی، تهیه‌کننده این سریال که قرار است برای ایام دهه فجر آماده شود تاکنون 40 درصد از تصویربرداری این اثر به پایان رسیده و کار تصویربرداری ظرف 5 ماه آینده ادامه خواهد داشت.

تاکنون کار تصویربرداری در لوکیشن‌هایی در کاخ سعدآباد و شهرک غزالی دنبال شده و با ساخت دکوری فضای تبریز 150 سال پیش احیا شده است. ادامه تصویربرداری این سریال در جنگل‌های سی‌سنگان و شهرک دفاع مقدس و نیز در لوکیشن‌هایی در اکراین دنبال خواهد شد.

در ساخت این سریال تلویزیونی علی لدنی (تهیه‌کننده)، مهران ملکوتی (صدابردار)، فرشاد خالقی (تصویربردار)، شهرام خلج (طراح گریم)، احمد قرائن (مدیر تولید)، کامبیز روشن‌روان (آهنگساز) و یلدا جبلی (تدوینگر) همکاری می‌کنند.

این سریال به سفارش شبکه یک سیما در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها