جزئیات طرح ملی اشتغال تشریح شد

ایجاد 3 میلیون فرصت شغلی جدید

معاون وزیر تعاون با تشریح جزئیات بسته اشتغال و طرح ملی اشتغالزایی در وزارت تعاون ، گفت: با به ظرفیت رسانی تولید در بنگاهها 2 تا 3 میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۷۷۰

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر درباره اجرای طرح ملی اشتغال که توسط وزارت تعاون در حال اجرا است، گفت: نباید فراموش کرد که دولت نقش تسهیل کننده و حمایتی را در ایجاد اشتغال برعهده دارد بنابراین برای ایجاد اشتغال مولد باید سایر نهادهای غیردولتی اعم از تعاونی و خصوصی وارد این عرصه شوند.

معاون پژوهش، آموزش و کارآفرینی وزارت تعاون افزود: طرح ملی اشتغال دارای 3 محور اصلی است که بخش اول آن شامل افزایش ظرفیت اشتغال واحدهای فعال بر مبنای امکانات موجود است که براساس آن، با به ظرفیت رسانی واحدهای موجود، حدود 2 تا 3 میلیون فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی افزود: بخش دوم این طرح استفاده از فرصتهای شغلی بالفعل است که بر مبنای راه اندازی بنگاههای جدید و فرصتهای قابل شناسایی توسط مردم دنبال خواهد شد. آخرین محور این برنامه اجرای طرح مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال در زمینه های نو و بدون نیاز به سرمایه گذاری های کلان و همچنین ایجاد کارخانه است.

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: در بسته اشتغال وزارت تعاون سعی شده  با ارائه تصویر بزرگی از اشتغال در کشور ، مسیر طی شده برای ایجاد اشتغال و مسیر پیش رو  مشخص و قابل بررسی باشد.

حسینی نیا افزود: با تنظیم بسته اشتغال، سند اشتغال دستگاههای مختلف باید تبیین شود تا با ایجاد ارتباط نظام‌مند و پویا میان  مولفه‌های اقتصادی، تمام دستگاهها خود را مسئول ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری بدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها