رژیم صهیونیستی دو اصل موفقیت ارتش و دستگاههای اطلاعاتی را سرمنشاء سیاستهای خود قرار داده و با استناد به آنها خود را قدرت برتر منطقه معرفی می‌کرد. صهیونیستها با تکیه بر همین اصول هرگونه تجاوزگیری به خاک کشورهای منطقه را بخشی از حقوق خود دانسته و با تکیه بر آن اشغالگری خود را اجرایی کردند.
کد خبر: ۳۴۵۲۰۳

این تحرکات تا زمانی ادامه یافت که مقاومت لبنان در سال 2006 در جنگ 33 روزه ضمن شکست ارتش این رژیم با ساختار اطلاعاتی و امنیتی پیچیده‌ای ساختار اطلاعاتی صهیونیستها را به چالش کشاند به گونه‌ای که بسیاری از شکست اطلاعاتی صهیونیستها در برابر مقاومت خبردادند.

سیدحسن نصراله دیشب در سخنرانی خود به افشای ابعاد گسترده از پرونده ترور رفیق حریری پرداخت. مستندات و اطلاعاتی که به وضوح نقش رژیم صهیونیستی در ترور حریری را آشکار می‌کرد.

اسنادی که در صورت توجه جهانی به آن و خروج دادگاه لاهه از روند سیاسی می‌تواند روند این پر ونده را به کلی تغییر داده و به شناسایی عامل اصلی ترور منجر شود. نکته قابل توجه در افشاگری حزب الله، اطلاعات منسجم حزب‌الله است که یک اصل اساسی را به نمایش می‌‌گذارد و آن استمرار شکستهای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی است. صهیونیستها همواره از قدرت اطلاعاتی خود به عنوان نیروی بازدارنده و برگ برنده خود استفاده می‌کردند در جنگ 33 روزه و پس از آن با شکستهای گسترده‌ای مواجه شده‌اند.

هرچند آنها با تحرکاتی مانند ترور المبوح فرمانده فلسطین در امارات، ترور عماد مغنیه از فرمانده حزب الله تلاش کردند تا چنان وانمود کنند که موساد و دستگاههای اطلاعاتی این رژیم ترمیم و به قدرت بازگشته‌اند اما اسناد حزب الله بار دیگر شکستهای گسترده اطلاعاتی صهیونیستها را به نمایش گذاشت به گونه‌ای که می‌توان گفت از پیامدهای سخنرانی نصرالله شکست دوباره ساختار اطلاعاتی صهیونیستها بود.

با توجه به تزلزل ارتش صهیونیستی این شکست اطلاعاتی پیامدهای سنگینی برای صهیونیستها در داخل و جهان خواهد داشت که تشدید اعتراض‌های شهرک نشینان و کوچ معکوس آنها، شکسته شدن فضای امنیتی مصنوعی که ارتش صهیونیستی با مانورهای نظامی و خریدهای تسلیحاتی انجام داده و تنها بخشهای کوچکی از پیامدهای افشاگری‌های اطلاعاتی حزب الله است.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که افشاگری مقاومت صرفا در برابر دادگاه لاهه و ترور حریری نبوده بلکه تحمیل شکستی دیگر به صهیونیستها بود که ضعف و ناتوانی دستگاههای اطلاعاتی به عنوان یکی از ارکان اصلی صهیونیستها را به نمایش گذاشت. این امر مسلما به افزایش اقتدار مقاومت در منطقه و تزلزل بیشتر صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها