وزیر نیرو از افزایش 30 درصدی قیمت برق بخش تجاری کشور خبر داد و اعلام کرد تعرفه جدید برق از 15 تیرماه جاری اعمال می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۵۵۹

مجید نامجو در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای طرح افزایش تعرفه های برق برای مشترکان تجاری از پانزدهم تیرماه جاری ، گفت: تعرفه برق مشترکان تجاری به ازای هر کیلووات ساعت از 50 تومان به 65 تومان افزایش می یابد. برهمین اساس، 15 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: دهک دهم جامعه 30 درصد برق کشور را مصرف می کنند، این درحالی است که برای مشترکان پرمصرف این بخش نیز جرایمی در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: بر این اساس، مصرف کنندگان دهکهای دهم، نهم و هشتم از جمله اقشار پر مصرف جامعه هستند در حالی که دهک های پایین جامعه از جمله 5 دهک اول، برق کمتری مصرف می کنند.

به گفته نامجو ، در صورت افزایش مصرف، دهک دهم 100 درصد، دهک نهم 90 درصد و دهک هشتم 30 درصد جریمه خواهند شد.

غلامرضا خوش خلق معاون توانیر نیز در گفتگو با مهر گفته است: در تابستان الگوی مصرف برق برای مشترکان خانگی در مناطق عادی، 300 کیلووات ساعت در ماه است. در این میان، برخی از خانوارهای دهک دهم جامعه که 10 درصد از مشترکان شبکه برق کشور را تشکیل داده و 30 درصد مصرف خانگی را به خود اختصاص می دهند، بسیار بالاتر از الگو مصرف می‌کنند و جزء مشترکان پرمصرف خانگی قرار می گیرند.

وی افزوده است: برای مشترکان پرمصرف ، ممکن است در ساعات پیک محدودیت هایی را در نظر بگیریم ؛ به این معنا که در ساعات پیک، بیش از حد الگو، اجازه مصرف به آنها داده نشود.

به گفته خوش خلق ، هم اکنون سرانه مصرف برق در ایران 2800 کیلووات و سرانه مصرف دنیا 900  کیلووات است، یعنی ایرانی ها سه برابر استانداردهای دنیا، برق مصرف می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها