گروهی از کارشناسان به سرپرستی مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا گزارشی تهیه کرده اند که در آن گفته اند پیمان آتلانتیک شمالی ، ناتو چگونه باید استراتژی خود را برای رویارویی با چالش های آینده تعیین کند.
کد خبر: ۳۲۸۴۸۶

دراین گزارش ضمن اشاره به چالش های در پیش روی ناتو به نحوه روابط با روسیه نیز پرداخته شده است.

این گزارش می افزاید: نیروهای ناتو باید انعطاف داشته و آماده اقدام در نقاط دور باشند.

مادلین آلبرایت گفته است ناتو باید آماده عملیات واکنش سریع باشد و از کشورهای عضو در برابر تهدیدهایی چون حملات سایبری و افراط گرایی حمایت کند.

این گزارش، حاوی ارزیابی شفافی در باره مشکلات در پیش روی ناتو در افغانستان و نحوه برخورد با تهدیدهای رو به تغییر و چالش هایی نظیر تروریسم، سیستم دفاع موشکی و جنگ سایبری است.

در این باره که ناتو در آینده باید بر چه هدفی متمرکز شود، اختلاف نظر وجود دارد.

این گزارش هشدار می دهد که ناتو باید به تدوین استراتژی بپردازد که دستاوردهای این سازمان در برقراری ثبات و امنیت را نشان دهد، در غیر این صورت ممکن است حمایت و پشتیبانی افکار عمومی را از دست بدهد.

قرار است در نشست ماه نوامبر ناتو در باره استراتژی جدید این سازمان بحث و گفتگو شود و پیشنهادهای این گزارش مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه کنندگان این گزارش گفته اند، در حالی که ناتو فعال تر از همیشه است اما ارزش آن نزد بسیاری کمتر از گذشته برآورد می شود.

این گزارش خاطرنشان می کند که دفاع جمعی، تعهد اساسی و محوری این پیمان به شمار می رود.

در این گزارش همچنین بر اهمیت روابط با روسیه تاکید شده و گفته شده در ضمن تعامل با روسیه باید به متحدان ناتو اطمینان خاطر داده شود که از امنیت و منافع آنها دفاع خواهد شد.

تهیه کنندگان گزارش افزوده اند، ناتو باید خود را آماده تهدیدهای جدید همچون تروریسم، حملات سایبری، گسترش سلاح های کشتار جمعی و سایر فن آوری های مربوط به تسلیحات کند.

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها