حمیدرضا - ا: آیا استفاده از لیدوکائین هنگام تزریق پنادول یا تزریق‌های دردناک عضلانی عوارضی در پی دارد یا اثر دارو را کم یا بی‌‌اثر می‌کند؟
کد خبر: ۳۱۸۲۹۴

لیدوکائین که به عنوان داروی بی‌حسی برای کاهش درد استفاده می‌شود در صورتی که با داروهایی که با آنها تداخل دارد استفاده شود، موجب بروز مشکلاتی می‌شود. تزریق همزمان آن با پنی‌سیلین مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند ولی بعضی از داروهای قلبی و آنتی‌بیوتیک‌هایی همچون اریترومایسین و کلاریترومایسین و برخی داروهای روانپزشکی با آن تداخل دارند و نباید به همراه هم تجویز شود.

سعید سروری: مردی 30 ساله هستم که به دلیل مشکل بی‌خوابی به مدت یک سال است نصف قرص آلپرازولام و نصف قرص کلونازپام مصرف می‌کنم و در صورتی که این قرص‌ها را مصرف نکنم دچار اضطراب‌ و ناراحتی‌های گوارشی می‌شوم اما مدتی است که این داروها تاثیر خود را از دست داده‌اند.لطفا مرا راهنمایی کنید که باوجود مشکل بی‌خوابی چه درمانی را باید در پیش بگیرم و آیا اصلا درمان قطعی برای مشکل من وجود دارد؟

داروهای خواب‌آوری که مصرف می‌کنید باعث می‌شود بدن شما پس از مدتی به این مقدار دارو عادت کرده و به مرور مجبور می‌شوید که برای تاثیربخشی دارو مقادیر بیشتر و بیشتری از آنها را مصرف کنید. اما بهترین راه این است که علت بی‌خوابی خود را پیدا کنید و عامل زمینه‌ای این بی‌خوابی را برطرف کنید تا بتوانید در حد امکان بدون مصرف دارو به خواب بروید. در غیر این صورت باید طبق دستور پزشک داروی خود را عوض کنید و از گروهی از داروها استفاده کنید که وابستگی کمتری را ایجاد می‌کنند که البته ما از آوردن نام این داروها به دلیل ضوابط تحریریه سیب معذوریم.

سرکارخانم سوگند کمالی ضمن تشکر از پیام محبت‌آمیز شما نسبت به ضمیمه سیب درخواست شما مبنی برای ارائه فهرستی از دستاوردهای علمی سراسر دنیا در یک سال اخیر به تحریریه سیب ارائه شد تا در صورت امکان در شماره‌های بعدی به چاپ برسد.

تحریریه سیب سالی خوش را برای تمام خوانندگان خود آرزومند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها