رییس نظام ایمنی هسته‌ای اکراین:

تاسیسات هسته‌ای ایران ایمن است

رییس تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: در بررسی‌های خود در ایران پی بردیم که نظام ایمنی هسته‌ ای ایران که بر ایمنی تاسیسات و فعالیت‌های هسته ای نظارت دارد، خوب و بسیار قوی عمل می‌کند.
کد خبر: ۳۱۵۴۰۵

به گزارش ایسنا ، اولنا میکلا چوک رییس تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سفری 12 روزه با هدف بررسی نظام ایمنی هسته ای ایران و نیروگاه بوشهر در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که نظرتان درباره رعایت ایمنی هسته ای در ایران چیست ،‌ گفت: ما پی بردیم نظام ایمنی هسته ای ایران که نظارت بر تاسیسات و فعالیت‌های هسته ای دارد ، خوب عمل می‌کند و بسیار قوی هستند و تائید می‌کنم که تاسیسات ایران ایمن است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که نظرتان درباره ایمنی نیروگاه بوشهر که قرار است در ماه‌های آینده راه‌اندازی شود ، چیست؟ ، گفت: ما تاسیسات نیروگاه بوشهر را از این منظر که از نظر ایمنی چگونه بر آن نظارت و اعمال می‌شود بررسی کرده‌ایم.

وی گفت: برنامه‌های دیگری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه بوشهر است و با مسئولیت ما در این ماموریت متفاوت است. در عین حال ایمنی نیروگاه بوشهر مطلوب است.

رییس تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما به تهران نیامدیم تا درباره تاسیسات هسته‌ ای ایران اظهار نظر کنیم، بلکه درباره نحوه مدیریت ایمنی هسته‌ ای مطالعه و بررسی کردیم.

رییس نظام ایمنی هسته‌ ای اکراین که سرپرستی تیم کارشناسان آژانس را بر عهده داشت، در پاسخ به سوال دیگر اظهار کرد:‌ اگر ایران به کنوانسیون ایمنی بپیوندد ، ایرانی‌ها می‌توانند از توانایی‌های کشورهای دیگر استفاده کنند و از نزدیک با آن آشنا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها