معاون وزیر بازرگانی از تصویب تعرفه 30 درصدی برای واردات میوه خبرداد و گفت: به طور قطع حجم تولیدات داخلی به اندازه‌ای است که باعث گرانی میوه در ایام پایانی سال نشود.
کد خبر: ۳۱۲۸۴۱

محمدصادق مفتح در گفتگو با مهر گفت: امسال به دلیل حجم مطلوب تولیدات داخلی میوه و مرکبات و به منظور حمایت از تولیدات کشاورزان، تعرفه واردات میوه های پرتقاضا (سیب و پرتقال) صفر نشد و براساس بررسی های کارشناسی این تعرفه 30 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: کمیته کارشناسی که به منظور تعیین تعرفه واردات میوه در سال جاری تشکیل شده بود، نیازی به صفر کردن تعرفه واردات نمی دید و بر این اساس، تعرفه 30 درصدی را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حجم تولیدات داخلی به اندازه ای است که منجر به گرانی میوه در ایام پایانی سال نخواهد شد تصریح کرد: به طور قطع وزارت بازرگانی تمهیداتی را به کار خواهد بست که بیشترین حمایت از مصرف کنندگان صورت گیرد.

به گفته مفتح، تعرفه 30 درصدی واردات میوه تا پانزدهم اردیبهشت 89 ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به ذخیره سازی میزان قابل توجهی سیب و پرتقال توسط تشکلها، خاطرنشان کرد: توزیع گسترده میوه و مرکبات از روزهای ابتدایی اسفندماه جاری آغاز خواهد شد، این درحالی است که کمبودی در بازار وجود ندارد و قیمتها، افزایش نخواهد یافت.

معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه جای نگرانی بابت گران شدن سیب و پرتقال وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت مرکبات منطقی و ثابت باقی خواهد ماند.

 دولت هر سال به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار ایام پایانی سال، تعرفه واردات میوه را از پانزدهم بهمن ماه تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال بعد، به صفر می رساند، اما امسال به دلیل تولید مطلوب میوه و مرکبات، این کار عملیاتی نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها